  • Data: 2005-12-07 13:53:53
    Temat: Re: co lepsze?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <3...@p...pl>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Moja wypowiedź oparta była na podstawie czystej
    > praktyki - kilku znanych mi osobiście ludzi, którzy wpadli w pułapkę
    > jednoosobowej spółki z o.o. i drogo za to zapłacili. Przegrywając
    > odwołania.

    A bo jak widać to wcale proste nie jest. Z grzebania wychodzi mi, że
    ludzie generalnie skupiali się na obronie prawidłowości zawarcia umowy o
    pracę. I tu się pewnie wszyscy zgodzimy, że samo spełnienie formalnych
    wymogów z KSH to za mało.

    > Z jednej strony widzę, że NSA w tym wyroku wyraźnie uznaje
    > wynagrodzenie zarządu za KUP a z drugiej strony jest praktyka
    > wyrzucania tych kosztów z KUP przez kontrole. I to na pewno _po_ dacie
    > tego wyroku.

    A to mnie akurat specjalnie nie dziwi. W końcu ten wyrok nie wiąże nawet
    tego samego NSA :)

    > Ale dlaczego organy skarbowe, na pewno znając ten wyrok NSA, _nadal_
    > wykluczają wynagrodzenie z KUP w takich przypadkach?

    Załóżmy, że rzeczywiście znają, i pomińmy możliwość "walą, bo większość
    trafionych się nie wybroni". Zostaje, że urzędowi _nie_wolno_ się
    domyślać, co obywatel chciał zrobić...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.