  • Data: 2005-12-08 09:03:07
    Temat: Re: co lepsze?
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <6...@p...pl>,
    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Hello Jarek,
    >
    > Wednesday, December 7, 2005, 2:53:53 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Niestety. Choć zastanawiam się, czy nie dałoby się wykorzystać zasady
    > równości wobec prawa...

    A to nie wiem. Natomiast do ujęcia w ewentualnym odwołaniu ten wyrok
    nadaje się na pewno.

    > [...]
    >
    > Nie pomijałbym. Rok temu broniłem się przed kontrolą z UKS za dwa lata
    > - całość. I wybroniłem się - protokół bez uwag :-)

    Nie dlatego chciałem pomijać. Takie przypadki się zdarzają i tu
    specjalnie nie ma o czym dyskutować :)

    > Ale tutaj to chyba jednak trochę nie po drodze...

    Moim zdaniem jak najbardziej po. To, że obywatel udziałowiec chciał
    zawrzeć umowę o pracę nie oznacza wcale, że chodziło mu o branie
    wynagrodzenia za zasiadanie w zarządzie.

    > Szkoda, że nie odniosłeś się do końcówki.

    Bo nie miałem czasu grzebać. Zajrzyj do tego pdf, do którego link
    podawałem wcześniej. Tam jest sporo rzeczy, które Ci się przydadzą, a
    dla mnie są interesujące najwyżej z punktu widzenia udziałowca w
    pracowniczej spółce z o.o.

    > ATSD to w takim przypadku jaką umowę z zarządem trzebaby zawrzeć? Czy
    > też w ogóle bez umowy a wynagrodzenie ustalić uchwałą zgromadzenia po
    > prostu?

    To ja za tym pdf:
    Wyr. SN z 23 lipca 1998 r., I PKN 245/98, OSNP 1999/16/517

    "Pełnienie przez jedynego wspólnika spółki z ograniczoną
    odpowiedzialnością funkcji członka jej zarządu może być
    przedmiotem ważnej umowy cywilnoprawnej, także ukrytej pod
    pozorną umową o pracę (art. 83 § 1 k.c.)."

    > I jak traktować taką uchwałę w SUS? Przede wszystkim, jaki tytuł
    > ubezpieczenia, jaka podstawa składki i kto płaci składki?

    Nienienienie, jeśli chodzi o ZUS, to ja się poddaję. Tę działkę na
    szczęście obrabia moja kochana teściowa :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.