  • Data: 2005-12-01 16:53:43
    Temat: Re: co lepsze?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 1 Dec 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Kurczę, ja bym chciał znać sytuację, o której orzekano. Bo mocno
    > podejrzewam, że chodziło spółkę, w której prezes był jednocześnie
    > _jedynym_ pracownikiem.

    Głowy nie dam.

    > Banalnie proste było w konkretnym przypadku (spółka, dwóch udziałowców,

    A, tak to nie mam pytań :)

    > To ja może coś, co wygrzebałem:
    > Wyr. SN z 23 września 1997 r., I PKN 276/97, OSNAP 1998, nr 13,
    > poz. 397
    [...]
    > zmierzająca do obejścia prawa lub pozorna, wymaga oparcia takiej
    > oceny na ustaleniach faktycznych dotyczących zawarcia umowy,
    > celów do jakich strony zmierzały oraz rodzaju wykonywanej pracy i
    > zachowania koniecznego elementu stosunku pracy, jakim jest
    > wykonywanie pracy podporządkowanej.
    >
    > Tu jest link: http://download.prawniczy.com/ksh_orzecz.pdf

    Thx.

    > Tak czy inaczej najwyraźniej nie tylko ja sprzeciwiam się automatowi pt.
    > "jednoosobowa -> nieważna" :)

    Przyjęto :)
    Ciekawe jak się to skończy.
    Bo np. w zakresie ZUS wątpliwości skończyły się nowelizacją ustawy
    i wpisaniem że jednoosobowy udziałowiec spzoo jest kwalifikowany
    dla potrzeb ustawy jako prowadzący DG - i finito.
    Wystarczy wpisać kilka słów do KP...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)