    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Date: Thu, 21 Oct 2004 23:00:21 +0200
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.61.0410201736150.1332@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>

    On Thu, 21 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > w zakresie prawa krajowego
    ^^^^^^^^^
    [...]
    >+ Są jeszcze ratyfikowane umowy międzynarodowe

    ...zabezpieczyłem się ;)

    >+ Podstawy prawnej wskazać nie potrafię. Natomiast mam pytanie: co
    >+ zrobisz, jeśli ten sam termin będzie zdefiniowany różnie np. w kc i kpa?
    >+ Którą definicję zastosujesz w prawie skarbowym?

    Poszukam tej strony z "tłumaczeniem zasad prawnych na matematykę".
    O ile pamiętam powinno wyjść że przepis późniejszy uchyla przepis
    starszy. Oczywiście zakładając pełną równorzędność "definicji
    ogólnych".

    >+ > Jaki przepis pozwala NIE stosować definicji, która w JAKIEJŚ
    >+ > ustawie jest zapisana bez zastrzeżenia "Ilekroć w ustawie jest mowa"
    >+ > (to cytat :]) również do INNYCH przepisów - poza Konstytucją ??
    >+ >
    >+ Hm. "Urzędy i instytucje działaja na podstawie i w granicach prawa"?
    >+ (cytat prawdopodobnie niedokładny)

    ...ale dobry. NAKAZUJE stosowanie ustawowych definicji... "o ile
    nie można wykazać że nie dotyczy". Zapis "na potrzeby niniejszej
    ustawy" albo podobny wyklucza stosowanie poza ustawą.
    Oczywiście trzeba uważać na pułapki :( w stylu zawarcia definicji
    w zakresie artykułu wyłączającego omawiany temat "ustawa nie
    dotyczy..." :]

> [...]
    >+ > >+ >
    >+ > >+ MSZ zapłatą za usługę.
    >+ >
    >+ > Sprzeciw. Brak podstaw prawnych: za jaką usługę ty KOMUŚ płacisz ?
    >+ > Za to że pilnuje ? A co to CIEBIE obchodzi że ktoś CZEGOŚ KOMUŚ
    >+ > pilnuje... płatność musi mieć "podstawę" :)
    >+ >
    >+ > Ja nie pytam o opłatę *za pilnowanie*, a za *sam paring* (parking
    >+ > niestrzeżony w pierwszym przybliżeniu).
    >+ >
    >+ To uściślijmy jeszcze - na terenie prywatnym czy na drodze publicznej.

    Bez znaczenia.

    >+ W pierwszym: dzierżawa?

    Blisko. Dzierżawa to nazwa UMOWY :), trochę "silniejszej" niż
    NAJEM o który chodzi :)
    Nazwą zapłaty jest "czynsz" :)

    >+ W drugim: opłata lokalna?

    Nie, też "czynsz" :)

    A szczęka mi opadła po cytacie któregoś z grupowiczów z cytatu
    prezydenta któregoś miasta (chyba Łodzi, ale to raczej losuję niż
    pamiętam).

    Prosto i jasno wywiódł prawo do zakładania "klamer" na
    nieprawidłowo parkujące pojazdy.

    Bynajmniej NIE z przepisów karnych (do czego jest potrzebna
    policja albo straż miejska) tylko cywilnych :) (mogą zakładać
    je pracownicy UM lub wynajętej firmy !).

    "Pojazdy te parkują na terenie miasta. Korzystanie z udostępnionego
    terenu jest najmem terenu. Za najem należy się czynsz nazywany
    'opłatą parkingową' stosownie do cennika określonego przez
    właściciela lub jego pełnomocnika.
    Jak parkujący czynszu nie płaci to zgodnie z art. 670 par.1
    Kodeksu Cywilnego stosujemy zastaw ustawowy na rzeczy ruchomej".

    "zastawiony" leży i kwiczy :] !
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd