  • Data: 2004-11-02 10:49:24
    Temat: Re: parking a najem, było: abonament rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Nov 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Owszem, wywód mnie zaskoczył. Ale... musiałem przyznać rację.
    >+ >
    >+ I błąd :)

    IMHO nie.
    [...]
    >+ > Nie ogradzasz, pozwalasz ludziom łazić... jest ogólnodostępny
    >+ > czy nie ? Coś stoi na przeszkodzie *nająć* *część* tegoż placu,
    >+ > dajmy na to 100 m^2 ?
    >+ > Był "ogólnodostępny" ? A *musi być* taki ?
    >+ > A może właściciel zrobić taki numer że chodzić pozwoli za darmo
    >+ > ale za postawienie auta pobierze opłatę ?
    >+ >
    >+ Bez uprzedzenia? Przypuszczam, że wątpię.

    Nie ma mowy "bez uprzedzenia". Na granicy strefy są znaki.

    >+ I oczywiście pamiętamy o tym, że prywatny właściciel i gmina możliwości
    >+ mają nieco odmienne :)

    Znaczy: gmina ma *większe* ? ;) - ano ma. Ona ustala plan
    zagospodarowania.... :]

    [...]
    >+ Żadne po kolei, jeno wszystko razem: podstawę prawną poproszę. Tę, która
    >+ *pozwala* gminie na prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na
    >+ odpłatnym udostępnianiu miejsca do parkowania.

    Podejrzewam że ta sama która pozwala na odpłatne udostępniania
    *jakiejkolwiek* nieruchomości.
    Na przykład mieszkań komunalnych.
    Czyli ustawa o gospodarce nieruchomościami - BTW dziś jest bezpłatnie
    w RP :) (nie chce mi się sprawdzać czy "przejdzie do płatnych"), możesz
    zajrzeć...
    Przecież powiadam iż przyjmuję do wiadomości że to jest ZWYKŁY
    NAJEM (owo "miejsce do parkowania") i z tego tytułu NIE można
    spodziewać się reggulacji *szczególnych* - bo *po co* ??

    BTW: jakbyś grupę .prawo czytał :> to wiedziałbyś iż awantury o odpłatny
    najem (nie dalej jak wczoraj: "bo mi obiecali a teraz przedłużyli
    dzierżawę i dalej kupić nie mogę a gmina ma przecież interes
    w sprzedaży a nie drobnych z najmu czy dzierżawy" :> (ale na
    moje pytanie jak ten "interes" wygląda w skali 200 lat na razie
    odpowiedzi nie ma ;>).

    Coby daleko nie szukać "pozwolenia":

    ++++
    Art. 13. 1. Z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw,
    nieruchomości mogą być przedmiotem obrotu. W szczególności
    nieruchomości mogą być przedmiotem sprzedaży, zamiany
    i zrzeczenia się, oddania w użytkowanie wieczyste,
    w najem lub dzierżawę, użyczenia, oddania w trwały zarząd,
    a także mogą być obciążane ograniczonymi prawami rzeczowymi,
    wnoszone jako wkłady niepieniężne (aporty) do spółek,
    przekazywane jako wyposażenie tworzonych przedsiębiorstw
    państwowych oraz jako majątek tworzonych fundacji.
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)