  • Data: 2004-10-25 20:45:37
    Temat: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 25 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > >+ Są jeszcze ratyfikowane umowy międzynarodowe
    >+ >
    >+ > ...zabezpieczyłem się ;)
    >+ >
    >+ Nie do końca :D

    Hm... niech będzie ;)

    >+ > O ile pamiętam powinno wyjść że przepis późniejszy uchyla przepis
    >+ > starszy. Oczywiście zakładając pełną równorzędność "definicji
    >+ > ogólnych".
    >+ >
    >+ Już widzę te spory o to, czy liczy się data wydania ustawy, wprowadzenia
    >+ do niej konkretnego zapisu, czy też ostatniej nowelizacji ;)

    Nie tak. Każde słowo ma określoną datę wejścia w życie i owa
    data AFAIK się liczy. Masz rację z "wprowadzeniem konkretnego
    zapisu" jeśli jest to "ustawa nowelizująca" w postaci "do art. 12
    dopisuje się punkt 4 o treści..." :) - to nie wpływa na "datę
    reszty ustawy". Ale "urzędowa treść ujednolicona" to AFAIK
    i owszem... całość... :)

> [...]
    >+ > >+ > (to cytat :]) również do INNYCH przepisów - poza Konstytucją ??
    >+ > >+ >
    >+ > >+ Hm. "Urzędy i instytucje działaja na podstawie i w granicach prawa"?
    >+ > >+ (cytat prawdopodobnie niedokładny)
    >+ >
    >+ > ...ale dobry. NAKAZUJE stosowanie ustawowych definicji... "o ile
    >+ > nie można wykazać że nie dotyczy". Zapis "na potrzeby niniejszej
    >+ > ustawy" albo podobny wyklucza stosowanie poza ustawą.
    >+ >
    >+ Chyba jednak nie. Ten zapis to odwrotność popularnego "wolno wszystko,

    Nie rozumiem. Co ma określenie zakresu obowiązywania *definicji*
    do *zasady* ? Owszem, zapisy dotyczące zasad też są :)
    Przykład:
    ++++ wiadomo_która_ustawa :) ++++
    Art. 2. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    6) towarach - rozumie się przez to rzeczy ruchome, jak również
    wszelkie postacie energii, budynki i budowle lub ich części,
    będące przedmiotem czynności podlegających opodatkowaniu
    podatkiem od towarów i usług, które są wymienione w klasyfikacjach
    wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, a także
    grunty;
    ------

    I już mamy jasność.
    Pojęcie "towaru" NIE dotyczy "towaru" w rozumieniu ustawy o podatku
    dochodowym - bo *w tej ustawie* ST to też "towar".
    Mało - powiedz fizykowi że energia elektryczna jest "towarem"... ;)

    >+ > Oczywiście trzeba uważać na pułapki :( w stylu zawarcia definicji
    >+ > w zakresie artykułu wyłączającego omawiany temat "ustawa nie
    >+ > dotyczy..." :]
    >+ >
    >+ To ja Cię tu z "a contrario" - skoro zapisane, czego dotyczy, to nie
    >+ dotyczy niczego innego :)

    A nie nie: mam na myśli kiedy zapisano czego NIE dotyczy. Przekręcasz
    mi cytat :]

    [...]
    >+ Hmm. Wydawało mi się, że w najem to można pomieszczenia...

    A nie. Można ruchomości i nieruchomości :)
    Zajrzyj do K.C., nie zawadzi (tylko troszeczkę ponad 1000 artykułów ;))

    [...]
    >+ > "Pojazdy te parkują na terenie miasta. Korzystanie z udostępnionego
    >+ > terenu jest najmem terenu. Za najem należy się czynsz nazywany
    >+ > 'opłatą parkingową' stosownie do cennika określonego przez
    >+ > właściciela lub jego pełnomocnika.
    >+ > Jak parkujący czynszu nie płaci to zgodnie z art. 670 par.1
    >+ > Kodeksu Cywilnego stosujemy zastaw ustawowy na rzeczy ruchomej".
    >+ >
    >+ > "zastawiony" leży i kwiczy :] !
    >+ > :)
    >+ >
    >+ Nie pomylił się aby temu panu władzy zastaw z zaborem?

    Najwyraźniej nie.

    Właśnie tak jest: przy najmie (ale TYLKO przy najmie nieruchomości)
    wynajmującemu przysługuje prawo przymusowego zastawu: może uniemożliwić
    "wyniesienie rzeczy najemcy". Art. 670 j.w. :)
    Nie może ich sprzedać itp. - ale może je "zaaresztować".
    Celem wskazania komornikowi w razie pozytywnego dla siebie wyroku
    sądowego jako "majątku podlegającego egzekucji" oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)