  • Data: 2004-10-29 21:24:53
    Temat: parking a najem, było: abonament rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Moje wątpliwości
    >+ budzi tekst "korzystanie z udostępnionego terenu jest najmem terenu".

    No to spróbuj rozłożyć umowę na czynniki pierwsze w postaci
    elementów znajdujących się w KC i powiedzieć czym innym jest.
    Owszem, wywód mnie zaskoczył. Ale... musiałem przyznać rację.
    Kto ma prawo ustalić prawo parkowania i jego warunki, ew.
    wynająć firmę która będzie pilnować dochowania tychże warunków ?
    - właściciel.
    Czym jest odpłatne udostępnianie nieruchomości (bez względu na
    *ustalony*[1] cel) ? - :)
    [1] "dzierżawca może więcej". Tj. założeniem dzierżawy jest
    pozwolenie na numery niedozwolone przy najmie, np. zmiana
    przeznaczenia przedmiotu najmu. Możemy wykluczyć :)

    >+ Zwłaszcza że w tym przypadku dodatkowo chodzi nie tyle o teren
    >+ udostępniony, co ogólnodostępny.

    Moment, chwila.
    Masz plac. 1000 m^2. Albo 20 000 m^2.
    Nie ogradzasz, pozwalasz ludziom łazić... jest ogólnodostępny
    czy nie ? Coś stoi na przeszkodzie *nająć* *część* tegoż placu,
    dajmy na to 100 m^2 ?
    Był "ogólnodostępny" ? A *musi być* taki ?
    A może właściciel zrobić taki numer że chodzić pozwoli za darmo
    ale za postawienie auta pobierze opłatę ?

    A teraz... kto pełni rolę właścicielską:
    - gruntów państwowych
    - gruntów gminnych ?
    I czy "pełniący" może (przeprowadziszy stosowną procedurę) *wyłączyć*
    część z tych *jakoby* "ogólnodostępnych" gruntów, ogrodzić, budki
    postawić, *sprzedać*....
    I co ? Nie wolno ?
    Był "ogólnodostępny" ? A *musi być* taki ?
    :)
    No to jeśli można najpierw usuwamy słowo "zwłaszcza"... i tak po
    kolei ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)