  • Data: 2004-10-19 21:05:29
    Temat: Re: abonament rtv w firmie handlujacej rtv
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Dura lex sed lex - przepis jest, słowo znaczy co znaczy.
    ^^^^^^^^^^^^

    >+ Taaaak. A ktoś tu niedawno twierdził, że "poniesione" może znaczyć
    >+ zupełnie coś innego niż się powszechnie uważa (albo jakoś tak) ;)

    Przeczytaj jeszcze raz. Powoli. A podkreślenie jest fixed
    font - jak ci nie trafia to ustaw font SYSTEM albo Courier :)
    PRZEPIS JEST !
    I słowo WEDŁUG PRZEPISU znaczy to co znaczy !
    Jest przepis co znaczy "posiada" - znaczy *wszędzie w prawie
    POZA miejscami że powiedziano inacze*.
    I jest przepis który powiada że *w danym ustępie* słow "poniesione"
    znaczy CO INNEGO niż w reszcie ustawy.
    Co nie pasuje ??
    "Na rzecz niniejszego postu określa się że słowo 'pasuje' oznacza
    'odpowiada' a nie 'ma właściwy wymiar'" :)

    >+ > BTW - w kwestii słownictwa wypatrzyłem wątek o "zaopatrzenie"
    >+ > na grupie .prawo :)
    >+ >
    >+ O nie. Jeszcze tam właził nie będę :)

    A polecam, polecam.
    Czasami włos się jeży przy próbie formalnego opisania prostych
    i nieskomplikowanych codziennych zdarzeń :)

    OT:
    Może coś czego nauczyłem się w tym roku (czytając grupę): jak
    zaklasyfikować prawniczo zapłatę za bilet za parkowanie ?

    Inaczej mówiąc - CZYM jest owa zapłata ? :)

    Celem ułatwienia: nie są to odsetki karne, nie jest zapłata
    za dzieło, nie jest zapłata za pracę, nie jest to zapłata za
    roboty budowlane... :) - to CO to jest zgodnie z prawem ??

    UWAGA: klasyfikacja przychodów dla potrzeb VAT jest *odrębna*
    i proszę się nie sugerować ! A rodzaj zapłaty może skutkować
    nie tylko ilością i wysokością podatków - ale również okresem
    przedawnienia i innymi "prawami ubocznymi stron".
    Zresztą... poszło o owe prawa. Po uświadomieniu szczęka mi
    opadła...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)