  • Data: 2007-01-22 22:10:02
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22-01-2007 o 20:34:39 ad <a...@p...pl> napisał(a):

    > Hej, tez chce zalozyc spolke cywilna majac juz DG. Nie jestem pewien czy
    > dobrze to interpretuje, ale jezeli chodzi o nazwe to moze zrobic tak,
    > jak jest to podane tutaj: http://www.pit.pl/pages/i/177.php
    > czyli nazwa pelna NAZWA s.c. Imie1 Nazwisko1 Imie2 Nazwisko2 i ta nazwe
    > podawac w US, oraz nazwa skrocona NAZWA s.c.

    Przytałem już kilka razy tą stronę i chyba korektor tam ręki nie przyłożył,
    bo nie za bardzo wiadomo co poeta miał na myśli, może ktoś bardziej
    światły niż ja
    przetłumaczy zastosowane skróty myślowe :)

    > W US trzeba zlozyc NIP-2 i NIP-D - kazdy ze wspolnikow podaje
    > dotychczasowa dzialalnosc na NIP-D a w NIP-2 siedzibe firmy. Zastanawiam
    > sie tylko jak to sie potem rozlicza, skoro vat jest na spolke a
    > dochodowy na dzialalnosc?? Wystawiam fakture na spolke, a na podstawie
    > jakiego dokumentu pojawia sie dochod w DG?

    Na podstawie tejże faktury, spólka cywilna prowadzi swoją własną KPiR.
    Pytanie czy fakturę wystawia "NAZWA s.c." czy "NAZWA Spółka cywilna"
    czy "NAZWA s.c. Jan Pitowski Stefan Vatman". NIby akurat to jasno napisali
    ma rzeczonej stronce, ale czy mozna zgłosić spółkę cywilna bez nazwisk
    wspólników??

    pozdro