  • Data: 2007-01-24 11:11:06
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 24-01-2007 o 11:58:00 ad <a...@p...pl> napisał(a):

    > a we wszystkich opisach SC jest napisane ze jest to najprostsza forma
    > organizacyjna....

    Jaką w końcu nazwę przyjmujecie w umowie, jaką wpisujecie w UM,
    jaką w US, jaką na fakturach :) ?

    Ja mam kociokwik, urzędasy nie rozumieją z czym mam problem,
    podobno nikt się tym nie przejmuje, tyle że ja się tym przejmuję :)

    Czyli:
    1) w umowie wpisujemy: Nazwą spólki jest "ALFA spółka cywilna", nazwą
    skrócona to "ALFA s.c",
    [ 1a) a może już na etapie umowy trzeba pdoawać nazwiska w nazwie? ]

    2) we wpisie do EDG jest osobno imie i nazwisko i osobno nazwa jako
    dopisek do firmy,
    więc imie i nazwisko zostaje, a nazwa spółki cywilnej idzie wprost z umowy
    "ALFA spółka cywilna"
    i efektywnie ja mam dwie DG "Piekarstwo Jan Kowalski" oraz "ALFA spółka
    cywilna Jan Kowalski"
    natomiast wspólnik ma "Ciastkarstwo Ryszard Kapusta" oraz "ALFA spółka
    cywilna Ryszard Kapusta"
    [ 2b) analogicznie - może we wpisie do EDG w nazwie powinny być
    nazwiska(tyle że wtedy chyba by było
    efektywnie "ALFA spółka cywilna Jan Kowalski Jan Kowalski Ryszard
    Kapusta"? ]

    3) w US na NIP-2 jest nazwa spółki - problem w tym że na NIP-1 też jest
    nazwa DG a trzeba wpisać firmę.
    No i co na tym NIP-2 - "ALFA spółka cywilna" czy "ALFA spółka cywilna Jan
    Kowalski Ryszard Kapusta"
    jako pełna i to samo tyle że z "s.c" jako skrócona, czy samo "ALFA spółka
    cywilna" i "ALFA s.c" ?

    4) co na fakturach(to jest jak rozumiem pochodna w prostej linii tego co
    na NIP-2)?

    Plisuję jeszcze raz żeby ktoś kto ma to za sobą potwierdził/zaprzeczył :)

    To jest o tyle wazne że bedzie spory obrót i jak po iluś latach ktoś się
    dowali
    o faktury to popłyniemy.

    pozdr

    PS. Wymysliłem wariant awaryjny: pełna nazwa spółki na umowie "ALFA spółka
    cywilna Jan Kowalski Ryszard Kapusta"
    a skrócona "ALFA spółka cywilna". Co sądzicie?