  • Data: 2007-01-23 10:12:45
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: ad <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Skąd wziąłeś "siedzibę S.C."?
    > Siedziba to lokalizacja osoby - S.C. osobą nie jest.
    > Osobami są jej *wspólnicy*. Ci mają "miejsce zamieszkania" :)
    > W UM każdego wspólnika jest zgłoszenie że prowadzi on DG - w formie
    > jednoosobowej lub (w tym "i") - S.C.

    znalazlem takie cos:
    Siedziba spółki to miejscowość (miasto, wieś), ale dla ułatwienia można
    określić adres siedziby (jeżeli w mieście jest więcej niż jeden urząd
    skarbowy, urzędnicy mogą nie być pewni, czy spółka posiada siedzibę w
    obszarze ich właściwości). W umowie warto podać jaki jest obszar
    działania spółki.

    czyli siedziba jest potrzebna dla ustalenia wlasciwosci US w celu
    rozliczania vat. Wspolnicy na swoje DG rozliczaja pit.
    Poza tym w NIP-2 jest wymagany adres siedziby a NIP-D adres miejsca
    zamieszkania z wpisu DG wspolnikow.

    wedlug mnie wynika z tego, ze spolka musi sie gdzies miescic i nie moze
    istniec "wirtualnie" w miejscach prowadzenia DG wspolnikow- pomimo ze
    nie jest osoba prawna