  • Data: 2007-01-23 19:49:38
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Jan 2007, t wrote:

    > Właśnie dostałem zrypke z UM i US, wspólnik to samo, że zawracamy gitarę,
    > bo możemy sobie przyjać w umowie NAZWA s.c. i nikomu nic do tego..

    Ech... pisząc "nazwa" miałem na myśli firmę. Mea culpa.
    "nazwa" jest pojeciem szerokim - zaś przepisy posługują się całą
    paczką pojęć które są nazwami.
    W szczególności Kodeks Cywilmy używa pojęcia "oznaczenie"
    (przedsiębiorcy) i to "oznaczenie" jest nazwą, którą dodaje
    się do nazwisk. Razem z nazwiskami stanowią firmę.
    W umowie rzeczywiście "przyjąć" można cokolwiek, tyle że to "cokolwiek"
    nie jest firmą :)

    Powiem inaczej: jak US Wam powiedział że na f-rach możecie pisać
    "NAZWA S.C." to gratulacje dla US :)

    Natomiast prawdą jest, że *w formularzach* rejestracyjnych często
    *nie* podaje się firmy!
    I jak pisałem - w "moim" formularzu jest sensownie: jest pole
    "oznaczenie". Czyli firma minus nazwisko i imię :)

    pzdr, Gotfryd