  • Data: 2007-01-23 08:45:06
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 22 Jan 2007, ad wrote:

    > ale w jaki sposob, przeciez kazdy wspolnik ma swoj wpis (mozliwe ze w roznych
    > urzedach) natomiast ich SC musi miec jeszcze swoj wpis w urzedzie wlasciwym
    > co do adresu siedziby?

    Skąd wziąłeś "siedzibę S.C."?
    Siedziba to lokalizacja osoby - S.C. osobą nie jest.
    Osobami są jej *wspólnicy*. Ci mają "miejsce zamieszkania" :)
    W UM każdego wspólnika jest zgłoszenie że prowadzi on DG - w formie
    jednoosobowej lub (w tym "i") - S.C.
    BTW: rzeczywiście tak było, że S.C. była kiedyś "ułomną osobą prawną",
    jak to się określa, i miała status przedsiębiorcy.
    Ale ten przepis zmieniono i S.C. przedsiębiorcą nie jest.
    A *przedsiębiorstw* (czyli "zespołów składników materialnych
    i niematerialnych", takoż zdefiniowanych w S.C.) się NIE
    rejestruje (aczkolwiek ich lokalizacje zgłasza niżej wymieniona
    osoba)!
    Rejestracji podlegają *przedsiębiorcy*, czyli *osoby* (prawne lub
    fizyczne). I owszem, *przedsiębiorca* zgłasza swoje *przedsiębiorstwa*
    m.in. poprzez podanie "miejsc prowadzenia DG"
    :)

    O ile wiem, druki rejestracyjne nie są ujednolicone.
    Ale "mój" ma pozycje dla wpisu "określenia DG" - tego elementu firmy
    (czyli nazwy działalności) który może być, cytując Kodeks Cywilny
    (zajrzyj, koniecznie) "dowolnie wybrany".
    Nie mam S.C. ale jak sądzę posiadacze S.C. podają tam drugą pozycję,
    czyli "określenie" ich S.C. :)

    pzdr, Gotfryd