    From: walfal <w...@p...neostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit5 i ryczałt
    Date: Sun, 22 Dec 2002 10:16:29 +0100

    Dnia 21-12-2002 18:08, Użytkownik Paweł Skarżyński napisał:

    > Kurcze, takiego gąszczu przepisów to już dawno nei widziałem. Po
    > przejrzeniu nadal nie wiem, co mam zrobić jeśli chcę płacić ten ryczałt.
    > Co gorsza o ile znam ludzi z mojego (bardzo prowincjonalnego) US, to
    > powiedzą mi źle, a potem będę miał problemy. Już kilka razy wprowadzili
    > mnie w błąd.
    Przede wszystkim zgłosić do US, że będziesz najem rozliczał na zasadach
    ryczałtu. Jak wygląda takie oświadczenie to konkretnie powiedzą Ci w US.
    > 1. kiedy płacę te 8.5%? co miesiąc?
    Tak. Do 20-go następnego miesiąca.
    > 2. Czy tu tak jak w przypadku pit5 pierwszą deklarację składa się po
    > przekroczeniu kwoty wolnej od podatku?
    Nie. Deklaracja pewnie będzie roczna. Wpłaty co miesiąc.
    > 3. Czy korzystając z ryczałtu muszę prowadzić ewidencję przychodów i
    > rozchodów? (tylko wynajem mieszkania, przelewy na moje konto osobiste)
    Ja bym sobie prowadził. Może to być choćby zwykła kartka.
    > 4. Czytając to wszystko odnoszę wrażenie, że poza zmianą druczku i
    > sposobu rozliczania się (nie pit5 no i stawka niższa) nie ma żadnej
    > praktycznej różnicy - czy mam rację?
    Jednak jest np. nie odliczasz kosztów ponoszonych w związku z najmem.
    > chester
    WitoldG.