  • Data: 2002-12-22 17:42:32
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przede wszystkim zgłosić do US, że będziesz najem rozliczał na zasadach
    > ryczałtu. Jak wygląda takie oświadczenie to konkretnie powiedzą Ci w US.
    No, to oczywiste. Gorzej z wyjaśnianiem, bo w moim prowincjonalnym US z
    tym jest niestety cieniutko.

    > Tak. Do 20-go następnego miesiąca.
    Ale jak rozumiem od dochodu.
    Jeśli najemca nie zapłaci w styczniu powiedzmy 1000 zł, a w lutym
    zapłaci 2000, to w styczniu nic nie płacę, a w lutym 170zł?

    > Nie. Deklaracja pewnie będzie roczna. Wpłaty co miesiąc.
    To fajnie - nie będę musiał jeździć co miesiąc do mojego miasteczka żeby
    deklaracje złożyć - będę tylko przelewy robił i wsio.

    > Ja bym sobie prowadził. Może to być choćby zwykła kartka.
    Ale taką ewidencję to chyba trzeba zgłosić w US.
    Jak właściwie to wygląda jeśli nie prowadzę ewidencji PiR?
    Chodzi mi o to czy kiedyś ktoś się może przyczepić do formalności, bo
    podatki sumiennie opłacam od każdego dochodu.

    > Jednak jest np. nie odliczasz kosztów ponoszonych w związku z najmem.
    No, ja nie mam żadnych kosztów więc i tak nie odliczam. Dla mnie to po
    prostu 2x mniejszy podatek czyli czysty zysk.

    chester