  • Data: 2002-12-22 19:24:06
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: "Jacek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Skarżyński" <c...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:au4t9b$lnc$1@news.gazeta.pl...
    .
    > Ale jak rozumiem od dochodu.

    Mylisz pojęcia.Ryczałt płacisz od przychodu.Koszty nie mają znaczenia

    > Jeśli najemca nie zapłaci w styczniu powiedzmy 1000 zł, a w lutym
    > zapłaci 2000, to w styczniu nic nie płacę, a w lutym 170zł?

    Chyba jednak nie.Sprawdzę to.Prawdopodobnie zapłacisz od przychodu
    należnego,a nie faktycznie otrzymanego.Tak to jest z podatkami.Z najmem
    może jednak jest inaczej.

    > To fajnie - nie będę musiał jeździć co miesiąc do mojego miasteczka
    żeby
    > deklaracje złożyć - będę tylko przelewy robił i wsio.

    Zgoda

    osobiste)

    Na pewno możesz,ale moim zdaniem umowa najmu sprawę powinna załatwić

    > Ale taką ewidencję to chyba trzeba zgłosić w US.

    Ewidencji nie zgłaszasz.

    Jest zasadnicza-nie masz druczków więc prościej,łatwiej,szybciej

    > No, ja nie mam żadnych kosztów więc i tak nie odliczam. Dla mnie to po
    > prostu 2x mniejszy podatek czyli czysty zysk.

    .Zależy jaki masz przychód,bo może tak być jak piszesz,a nawet lepiej
    (dla Ciebie).Może być także mniej niż 2X w przypadku niezbyt dużych
    przychodów,a nawet możesz na takim opodatkowaniu stracić.Sam musisz to
    sobie policzyć.
    Jacek