  • Data: 2002-12-22 20:07:42
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mylisz pojęcia.Ryczałt płacisz od przychodu.Koszty nie mają znaczenia
    No kajam się, ale u mnie to jest ta sama kwota stąd pomyłka.

    > Chyba jednak nie.Sprawdzę to.Prawdopodobnie zapłacisz od przychodu
    > należnego,a nie faktycznie otrzymanego.Tak to jest z podatkami.Z najmem
    > może jednak jest inaczej.
    To z czego mam płacić jak nie ma przychodu? Przecież najemca może
    odmówić płacenia (obym nie wywołał wilka z lasu) albo mieć opóźnienia.
    Niestety już kilka razy zdarzały mi się z jego (najemcy) strony obsuwy. :-(
    Podatku nie płaciłem w danym miesiącu, a w następnym podwójny :-(
    Trzymałem się reguły, że jak zapłaci to mam dochód (przychód), a jak
    nie, to kwoty są takie same jak miesiąc wcześniej czyli podatek=0.

    > Na pewno możesz,ale moim zdaniem umowa najmu sprawę powinna załatwić
    No też mi się tak wydaje. Zresztą w razie jakichś problemów mogę
    wykazać, że nie miałem tego przychodu w danym miesiącu - wyciągi z banku
    powinny być wystarczającym dowodem.

    > Ewidencji nie zgłaszasz.
    Czyli mogę sobie notować w zeszyciku w szufladzie i tylko wyciągać w
    razie jakiejś kontroli? Coś to zbyt piękne żeby było prawdziwe.
    Czy taki zeszycik ma jakiekolwiek znaczenie dla płacenia podatku?
    Chodzi mi o tą sytuacje z obsuwami w płatnościach ze strony najemcy.

    > Jest zasadnicza-nie masz druczków więc prościej,łatwiej,szybciej
    :-))) Wreszcie jakaś zmiana na lepsze :-) A już myślałem, że nie dożyję...

    > Zależy jaki masz przychód,bo może tak być jak piszesz,a nawet lepiej
    > (dla Ciebie).Może być także mniej niż 2X w przypadku niezbyt dużych
    > przychodów,a nawet możesz na takim opodatkowaniu stracić.Sam musisz to
    > sobie policzyć.
    No tu to się zgubiłem. Jeśli przychód roczny <4000 Euro, to płacę 8.5%
    od przychodu, tak?
    Jeśli u mnie przychód=dochód, to nie ma tu chyba żadnych niuansów, no nie?

    chester