  • Data: 2002-12-23 18:20:11
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 23 Dec 2002, walfal wrote:
    [...]
    >+ Uzupełnienie: o ile rzeczywiście taka należnośc podatkowa występuje.

    Ano prawda.

    >+ Wydaje mi się jednak, że dopóki ważna jest umowa najmu, któraś ze stron
    >+ odnosi z tego tytułu dochód, podlegający opodatkowaniu.
    >+ Co prawda nie słyszałem aby US ścigał niepłacącego lokatora :).

    To podywagujmy:
    Jeśli przychód z tytułu wynajmowania za darmo otrzymuje
    wynajmujący to byłaby to chyba darowizna, prawda ?
    A wtedy: "w wypadku darowizny obowišzek podatkowy cišży solidarnie
    na obdarowanym i darczyńcy" (art.5 UoPoSiD)
    Skoro biorca nie płaci to nie ma, czyli...do darzyńcy prościej :]

    Pozdrowienia, Gotfryd