  • Data: 2002-12-23 12:03:15
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak sobie gdybam.
    > Czy sprawę załatwiłoby podpisywanie umowy na jeden miesiąc, dopiero
    > po zaplaceniu kwoty należnej? Po miesiącu ponownie, itd.
    Nie da rady. Umowy na czas określony mniejszy niż trzy lata uważa się
    (zapis z ustawy) za umowy na czas nieokreślony.

    > Pewnie egzystują gdzieś odpowiednio sformułowane umowy najmu pozwalające
    > obejść problem płatności?
    W obecnym stanie prawnym lokator może wszystko. Kiedyś siedziałem nad
    ustawą i wyszło mi, że może przy pomyślnym dla niego wietrze okupować
    mieszkanie przez bodajże 6 lat. Jak nie płaci, to trzeba negocjować,
    eksmisja bez lokalu zastępczego też nie jest od razu możliwa.
    No i nie daj boże dziecko się nieuczciwemu lokatorowi urodzi...
    Wszelkie takie umowy to lipa - trzeba oprzeć sie na ustawie.
    Jedynym znanym mi obejściem jest użyczanie pokoju (można wszystkie
    pokoje użyczać - każdy komu innemu :-) ), ale nie działa to w przypadku
    kawalerki. A ja właśnie kawalerkę mam i wynajmuję.

    chester