  • Data: 2002-12-21 17:08:57
    Temat: Re: Pit5 i ryczałt
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie.Przeczytaj jeszcze raz. Ryczałt nie ma nic wspólnego z PIT-5
    > Polecam UOR http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/uor2003a.html
    Kurcze, takiego gąszczu przepisów to już dawno nei widziałem. Po
    przejrzeniu nadal nie wiem, co mam zrobić jeśli chcę płacić ten ryczałt.
    Co gorsza o ile znam ludzi z mojego (bardzo prowincjonalnego) US, to
    powiedzą mi źle, a potem będę miał problemy. Już kilka razy wprowadzili
    mnie w błąd.
    1. kiedy płacę te 8.5%? co miesiąc?
    2. Czy tu tak jak w przypadku pit5 pierwszą deklarację składa się po
    przekroczeniu kwoty wolnej od podatku?
    3. Czy korzystając z ryczałtu muszę prowadzić ewidencję przychodów i
    rozchodów? (tylko wynajem mieszkania, przelewy na moje konto osobiste)
    4. Czytając to wszystko odnoszę wrażenie, że poza zmianą druczku i
    sposobu rozliczania się (nie pit5 no i stawka niższa) nie ma żadnej
    praktycznej różnicy - czy mam rację?

    chester