  • Data: 2010-03-30 18:25:05
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    s_13 wrote:

    > i ja ten podatek płacę, od uzyskanego przeze mnie dochodu, ale nie
    > widzę powodu, żeby płacić go podwójnie, bo już raz zapłaciłem,
    > nieważne komu, rozróżniam zaliczkę od podatku, ale z mojego punktu
    > widzenia, to ta sama kasa z tego samego portfela, tylko pod innym
    > tytułem... takie moje poczucie sprawiedliwości.

    Niestety błedne.

    To, że płatnik z twojego portfela ciągnie zaliczkę daje ci upoważnienie
    do dochodzenia potwierdzenie tegoż na pit-11.
    Dopoki go nie masz, twoja zaliczka poszła sie bujać.
    Potem możesz pit skorygować, ale dopiero potem.
    Zaliczka jest twoją zaliczką jak jest wpłacona do US, a nie tylko
    pobrana przez płatnika.
    No chyba, że w jakiś inny sposób dostaniesz potwierdzenie, że zaliczka
    jest wpłacona, a nie tylko pobrana.

    Analogincze, ze wszystkimi punktami ajencyjnymi, ktore wyparowały.
    To, ze ty zapłaciłeś u jakieś babki, nie oznacza, że to dotarło do
    wierzyciela.
    Masz prawo babke za jaja powiesic na drzewie i wytrzasnac kase, ale nie
    zwalnia cie to z zapłaty rachunku po raz drugi.

    Kiedy to do ciebie dotrze, ze jak ktoś sobie robi jaja, to z ciebie i to
    ty bedziesz wisiał (ewantualnie razem z nim, ale to mała satysfakcja).

    Jeśli on kombinuje,
    > jego sprawa, potępiam to i nie chcę czerpać z tego zysku w postaci
    > jakiejś tam części tego nieodprowadzonego podatku, ale nie ma jeszcze
    > w Polsce obowiązku (poza moralnym może), donoszenia o przekrętach
    > kolegów...

    j.w.
    jak on kombinuje twoimi pieniedzmi to niestety to w 100% jest twoja sprawa.