  • Data: 2010-03-30 22:54:35
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie rozumiem co ma fakt nieprowadzenia DG w rozumieniu ustawy o podatku
    > od towaró i usług od nieprowadzenie DG w rozumieniu ustawy o swobodzie
    > działalnościg ospodarczej. Fakt, te nieprowadzenia pokrywają się w pewnym
    > zakresie ale to jeszcze nic nie znaczy.

    masz rację, zagalopowałem się, wrzuciłem cytat z ustawy o VAT, bo
    ostatnio ten temat rozgryzałem, jgdy zacząłem przekraczać limity i
    stanąłem przed mglistą rzeczywistością Vatu od umów o dzieło :-)
    cytuję adekwatny art. 5b ustawy o podatku dochodowym od osób
    fizycznych:

    1. Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności,
    jeżeli łącznie spełnione
    są następujące warunki:
    1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności
    oraz ich
    wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów
    niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności,
    2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie
    wyznaczonych przez
    zlecającego te czynności,
    3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego
    z prowadzoną
    działalnością.

    taką podstawę prawną zacytował mi US w interpretacji o którą się
    zwróciłem, w której zgodził, się z moją tezą, że przy spełnieniu ww
    warunków, działalność moja nie jest działalnością gospodarczą...
    koniec i kropka...

    pozdrawiam
    s_13