  • Data: 2010-03-31 14:22:26
    Temat: Re: Odsyłać - nie odsyłać?
    Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31 Mar, 16:07, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > Mi chodziło o studio i o sprzęt - pracownik ma wszystko zapewnione.

    ale takie są czasem ustalenia umów o dzieło, i to czy posiadam sprzęt
    czy nie, nie powoduje od razu powstania ryzyka gospodarczego, sprzęt
    jest własnością prywatną, nie wciągnięta w żadne środki trwałe, nie
    należy do kosztów uzyskania przychodu, podobnie np. nie można
    oczekiwać, że programista piszący program komputerowy dla jakiejś
    firmy ma dostać komputer i oprogramowanie od zleceniodawcy, ani tez że
    będzie pracował na jego sprzęcie, ma swoje narzędzia, które są defacto
    jego prywatną własnością, wykorzystywaną podczas wykonywania
    działalności wykonywanej osobiście (jakiś koszmarek słowny mi się
    stworzył :-))
    idąc w tę stronę można popaść w inny problem, kiedy US stwierdzi, że
    umowa o dzieło spełnia warunki umowy o pracę... :-) ze wszystkimi tego
    konsekwencjami, najbardziej dla pracodawcy...
    oj, im dalej w las tym więcej drzew... a może kierować się po prostu
    mądrością ludową:"nie ruszaj gó...na bo śmierdzi"... :-)
    jest jak jest, nikt się nie czepia, ja mam wykładnię od US, podatki
    płacę i jest dobrze... :-)

    pozdrawiam
    s_13