  • Data: 2021-06-04 12:02:50
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2021-06-04, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    [...]

    > Patrzę na cenę, bo cenę mogę poznać patrząc na półki w sklepach.
    >
    > Niech będzie, dla uproszczenia, że w Polsce sprzedają 2 razy taniej.
    > (co nie jest prawdą, sprawdziłem, największe różnice w kilku produktach
    > dochodzą do 80%, a nie 100%, a są takie, gdzie różnica wynosi 15-30%)
    > Nie wierzę, że surowce do produkcji w Niemczech celowo kupują drożej,
    > niż do produkcji w Polsce - musieliby być idiotami.

    Może dochodzą kwestie jak koszty transportu, skala działalności, czy
    marże sklepów.

    > Czy to tłumaczy 3-4 krotne różnice w wynagrodzeniach?
    > Skoro płacą pracownikom 3-4 razy więcej (na rękę, też przecież płacą
    > podatki i ubezpieczenia), to niewątpliwie w Polsce mają większy zysk
    > pomimo niższej ceny... kosztem właśnie pracowników.

    Nie wiem, ale z drugiej strony to po co zatrudniać pracowników w
    niemczech, skoro w Polsce jest taka bajka?

    > Wiele razy byłem świadkiem, gdy pracownik rozmawiał z pracodawcą o
    > podwyżce rzędu 100-200 zł/m-c, gdy zarabiał 2500.
    > Jakie usłyszał argumenty na nie?
    > Kryzys, wysokie koszty pracy, wina państwa, wysokie podatki, bankructwo
    > firmy z powodu takiej podwyżki itd.
    > Po czym wsiadał do Lexusa, w którym jedna felga kosztuje tyle, co
    > dwumiesięczne zarobki tego pracownika.

    Walisz stereotypami. Jasne to też się zdarza, ale czy tak jest zawsze?
    Nie sądzę.

    [...]

    > Ludzie są robieni na masową skalę w chuja i tyle.
    > Młodzi to widzą i się buntują. I dobrze.

    A potem część tych młodych idzie na zarządzanie i zostaje jeszcze
    większymi skurwysynami. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com