  • Data: 2021-06-07 10:45:31
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 3 Jun 2021 17:14:09 +0200, Kviat wrote:

    > Na tym polega perfidia tego planu, że nazywają bogaczami ludzi, którzy
    > zarobią 2000 EURO.
    > Tyle zarabia niewykwalifikowany dekarz kilka kilometrów obok...
    > i to pod warunkiem, że dostanie minimalną stawkę.
    >
    > https://pl.europa.jobs/art-stawki-minimalne-w-niemcz
    ech/

    A dekarz, jako specjalista, moze zarabiac wiecej.

    > Do tej pory nikt mi nie potrafi wyjaśnić pewnego zjawiska. Polscy
    > pracodawcy płaczą, że nie mogą płacić więcej niż 500-600 EURO, bo mają
    > wysokie koszty pracy i zbankrutują.
    > W Niemczech płacą 4 razy więcej i nie bankrutują bo mają niższe koszty
    > pracy?

    Trzeba by sprawdzic dokladnie, bo przepisy w szczegolach rozne, ale
    az takiej roznicy w kosztach dodatkowych sie nie spodziewam.

    > Zakład produkcyjny, oddział w Polsce, pracownik (fizyczny) na produkcji
    > zarabia 3000 zł (na rękę).
    > Ta sama firma, niemal identyczny zakład, oddział w Niemczech. Pracownik
    > na identycznym stanowisku, robiący dokładnie to samo: ok. 2200-2300 EURO
    > (na rękę).

    No ale cytowales - placa minimalna w Niemczech 9.50eur/h.
    Tylko, ze za 170h to mi wychodzi 1615 eur ... i to brutto.

    > Nie będę wymieniał nazwy, firma powszechnie znana, sprzedaje swoje
    > produkty w całej Europie - wcale nie 4 razy taniej w Polsce niż Niemczech.
    > Może do zakładu w Niemczech kupują surowce 4 razy taniej niż do zakładu
    > w Polsce? Nie wierzę... to byłoby głupie.

    Niekoniecznie - zalezy, jakie to sa surowce.

    > Młodzi ludzie zaczęli się orientować, że są robieni w konia (ze 25 lat
    > za późno...):
    > https://www.money.pl/gospodarka/mlody-zada-etatu-i-4
    500-zl-na-reke-chce-zarabiac-wiecej-niz-na-kasie-w-l
    idlu-6644161826347840a.html

    No ale co cie dziwi? "Rynek pracy".
    W Niemczech mozna znalezc pracownika za 2200 euro, w Polsce za 3000.
    Mozna, albo i nie mozna - zalezy gdzie, kiedy, do czego.

    > Ale najciekawsze są komentarze pracodawców w sieci.
    > Z których wynika, że oni chętnie by płacili więcej, ale musisz mieć
    > skończone 2 fakultety, znajomość 2 języków obcych i 10 lat
    > doświadczenia... to MOŻE dostaniesz POŁOWĘ tego, ile niewykwalifikowany
    > dekarz, bo 4500 zł to przecież kupa kasy i młody nie zasługuje, bo nie
    > może przecież zarabiać więcej, niż wieloletni pracownik (sic!).

    A jaka produkcja? Bo:
    -"wysluga lat" wpisana w nasze przepisy, niemieckie tez. Taki zwyczaj.
    zreszta spojrz na dlugosc urlopu.
    -bywa, ze starszy pracownik, bardziej doswiadczony, jest lepszy.
    -bywa tez odwrotnie,
    -bywaja akordy, ile kto zrobi, tyle zarobi.

    Tak czy inaczej - jest jakis "rynek pracy", w Polsce aktualnie placi
    sie tyle, a mlody zdolny ma wybor:
    -pracowac za tyle, lub szukac lepszej pracy,
    -wyemigrowac na zachod,
    -zalozyc wlasna fabryke.

    Tylko ... pamietaj, ze w kolejce sa Chinczycy, Hindusi i roboty.
    Bedzie pracownik za duzo chcial, to pojdzie na bezrobocie.

    > I równocześnie narzekają, że mają problemy z rekrutacją do pracy kogoś
    > sensownego, uczciwego, któremu będzie się chciało pracować, a nie migać
    > od roboty przez 8 godzin i brać pensję.
    > Tak jakby nie potrafili kojarzyć faktów i stracili umiejętność liczenia.

    A to swoja droga. Ale pamietaj tez o tym, co wyzej.

    J.