  • Data: 2021-06-07 14:35:16
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 7 Jun 2021 13:27:25 +0200, Kviat wrote:

    > Specjalnie dałem linka, w którym jak byk jest napisane, że może zarabiać
    > więcej, tylko po to, żebyś mógł mi napisać, że specjalista może zarabiać
    > więcej. Brawo.
    > Gdybyś mi tego nie napisał, nigdy bym się o tym nie dowiedział.

    Bo to gdzies daleko w linku napisali.
    I nie tylko moze wiecej, ale nawet musi - widac zwiazek zawodowy
    dekarzy sobie wywalczyl wieksze stawki.

    Ale ja pije do tego, ze stawki minimalne sa dla najprostszych prac.
    Inni moga zarabiac wiecej - tzn kazdy moze zarabiac wiecej, tylko nie
    kazdemu pracodawca chce wiecej zaplacic.
    Ale jak komus dach cieknie, czy nowy potrzebuje - to szuka pracownika
    i minimalna placa moze nie wystarczyc.

    > Przyłapałeś mnie!
    > Ręce opadają...
    >
    > No i co z tego, że cytowałem stawki minimalne?

    No i z samej tej stawki minimalnej wynika, ze Niemiec nie moze zarobic
    mniej niz ~1615 euro.
    I to jest jeden z powodow, ze "wiecej zarabiaja".
    Tak sobie obywatele wywalczyli ... tak jak nasi sobie "wywalczyli" ze
    minimalna pensja to teraz ... 2100zl czy juz wiecej ?

    > Jaki proces myślowy doprowadził cię do wniosku, że skoro ten pracownik
    > zarabia 2200-2300 E, to znaczy, że jest na płacy minimalnej?
    > Musi być na stawce minimalnej, bo wcześniej zacytowałem stawki
    > minimalną? Serio?

    Nie o to chodzilo. Ale skoro juz napisales ze w linku sa szczegolowe
    dane ...
    "Dekarz - 14,10 EUR - dla osób wykwalifikowanych, 12,60 EUR - dla
    niewykwalifikowanych"
    ... to wychodzi na to, ze jest na stawce minimalnej. Dla dekarzy.

    > Gdybyś mi tego nie napisał, to nigdy bym na to nie wpadł.

    Ale stanowisko prezentujesz takie, jakbys o tym nigdy nie slyszal.

    > Gdybyś mi tego nie napisał, to nigdy bym na to nie wpadł.

    > Postaram się zapamiętać, ale nie wiem czy zdołam.
    > Gdybyś mi tego nie napisał, to nigdy bym na to nie wpadł.

    https://youtu.be/ZAUoNopnlMo?t=135

    i mozesz sobie chciec duzo zarabiac.

    Ba - ci ludzie pewnie dobrze zarabiaja - tylko ilu ich jest?

    Tzn na poczatku mowia, ze tam 60 tys ludzi pracuje,
    i jak widac - troche ich na tasmie pracuje, ale tasmowi to tez
    niekoniecznie jakos super zarabiaja.

    A przeciez juz dawno amerykanski manager pytal "a kto wam te samochody
    kupi" :-)

    > Tak, tak. Postaram się, bo to bardzo skomplikowane i nigdy wcześniej o
    > tym nie słyszałem. Dziękuję za wyjaśnienie i od teraz będę pamiętał, że
    > w kolejce są Chińczycy, Hindusi i roboty.

    No ale taka prawda.
    Znam niemieckie firmy, co mialy produkcje u siebie, ale potem
    postawili hale w bylym DDR - bo byly ulgi podatkowe, oraz w Polsce.
    Bo tania sila robocza.
    A swoje stare ... zamkneli/przebranzowili/sprzedali.

    Teraz Polacy zrobili sie drodzy, na szczescie mamy Ukraincow i Turkow.
    Ale jak transport tani, to i Chinczykow.

    > Powrotu do zdrowia życzę.

    O to to to :-P

    J.