  • Data: 2021-06-07 13:47:35
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.06.2021 o 12:29, Piotr Gałka pisze:

    > I bardzo dobrze, ale tylko do momentu kiedy nie da się już sensownie
    > utopić całej gotówki w towarze.

    Dlaczego się nie da?

    > Towar (praktycznie każdy) w jakiś tam sposób ulega 'zepsuciu' i trudno
    > nakupić towaru na 5 lat działalności

    Więc kupujesz na najbliższy rok.

    > więc jest tu naturalne
    > ograniczenie. Klient nie kupi telewizora wyprodukowanego 5 lat temu

    To zamiast telewizorów kupujesz sznurek do snopowiązałek.
    Cokolwiek, byle wydać na koniec roku gotówkę i... nie płacić podatku.

    > Ale taka możliwość (nakupienia towaru zamiast zapłacenia podatków)
    > znakomicie ułatwia rozwój małych firm,

    ...które handlują telewizorami, albo pietruszką, albo papierem do drukarek.

    I znakomicie ułatwia niepłacenie w ogóle podatków tym, którzy handlują i
    telewizorami i pietruszką i sznurkiem do snopowiązałek...

    > które gdy podrosną to już nie są
    > w stanie tak robić i wtedy zapłacą podatek

    ...albo, gdy podrosną, zamiast zapłacić podatek kupią sznurek do
    snopowiązałek zamiast telewizorów.

    > - moim zdaniem zdecydowanie
    > wyższy niż gdyby ich rozwój przebiegał tak jak w obecnym systemie.

    Wszystko fajnie, załóżmy, że mamy dynamiczny rozwój małych firm (nadal
    nie wiem z czego wynika ta pewność...).
    Tylko kto zapłaci podatek na utrzymanie wojska, policji...?

    Pozdrawiam
    Piotr