  • Data: 2021-06-07 21:30:52
    Temat: Re: Nowe podatki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.06.2021 o 18:46, J.F pisze:

    > Dokladnie.

    > No widzisz - rewolucji dawno nie zrobilismy. Strajku tez nie.

    https://businessinsider.com.pl/finanse/strajk-pieleg
    niarek-zarobki-pielegniarek-i-poloznych/mzfy5rv

    > Ani podpalenia URM czy oblania gnojowka.
    >
    > Wiec to ostatnie wywalczenie mialo postac glosowania na PiS, ktory
    > obiecal podniesc place minimalne. I podniosl.

    No nareszcie...

    Przecież właśnie o tym piszę cały czas... populiści do władzy nie
    dochodzą bez powodu.
    A bogaci (w tym przedsiębiorcy...) są zdziwieni, dlaczego pis nadal ma
    takie duże poparcie, chociaż sami wyhodowali ten elektorat. I go
    pieczołowicie podlewali przez lata.
    Od lat fundują w tym kraju wakacje kościołowi za gigantyczne pieniądze,
    robią z nim interesy życia (i nie piszę tu tylko o rządach pisu), robią
    złote interesy na deweloperce, przekopach mierzei, pilnowaniu trawy pod
    planowane lotniska... itd.

    Słyszałeś kiedyś żeby jakieś stowarzyszenie czy zrzeszenie "pracodawców"
    buntowało się przeciwko idiotycznym wydatkom państwa?
    Żeby się buntowały, np. gdy miasto robi przetargi na stawianie wiat
    przystankowych za absurdalne pieniądze?

    https://www.gdansk.pl/wiadomosci/podpisano-umowe-na-
    projekt-i-budowe-30-wiat-przystankowych-poznaj-lokal
    izacje,a,181303

    1,5 mln/30 wiat = 50 000 za wiatę.
    Za kilka profili stalowych i plexi
    (tak, wiem, projekty itd. - ale litości... to wiata przystankowa, 12500
    zł/m2 - tyle co cena metra kwadratowego mieszkania)

    Za to, gdy zaczyna być rozmowa o wynagrodzeniu pracowników, to jest
    płacz i zgrzytanie zębów na całą Polskę, że nie można podnieść
    minimalnej o 100 zł, bo zbankrutują.

    > Rewolucji wielkiej jakiejs przy tym nie bylo,

    Demolka państwa prawa, bezczelne ignorowanie Konstytucji przez władze,
    ograniczanie swobód obywatelskich za pomocą tłitów, instytucjonalne
    odczłowieczanie ludzi... mam wymieniać dalej?
    Faktycznie, to tylko kosmetyczne zmiany, bo nie było trupów na ulicach.

    > wiec widac wiele osob
    > zarabialo wczesniej wiecej, tylko moze im "pod stolem" placono.

    Gdyby im pod pod tym stołem płacono wystarczająco, to mieliby wylane na
    pis. Ludzi nie interesuje, czy mają płacone pod stołem, czy na papierze
    - kasa na życie musi się zgadzać.
    Nie sądzę, że w Polsce jest aż tak duży elektorat, który zagłosowałby
    tylko dla "obrony" tzw. "wartości chrześcijańskich", czy "prawdziwej
    rodziny".
    To tylko wymówka. Teraz mają więcej i to się liczy, a jakiegoś argumentu
    trzeba użyć, żeby udawać, że się nie widzi tego co się widzi.
    Co z tego, że kradną? Ale bronią wartości rodzinnych! Rząd mi dał, to
    znaczy, że zrobił porządek z bogatymi złodziejami!
    Demagogia w czystej postaci.

    > Bo juz wczesniej obywatele wywalczyli sobie wyzsze zarobki przez
    > emigracje i zmiany pracy, a moze przez umiejetne przekonywanie.
    > I mamy jakis tam stan rownowagi.

    Najwyraźniej jedna szalka przeważyła, skoro i tak pis doszedł do władzy.

    Nie uważam, że to co mamy obecnie jest stanem równowagi. To jest bardzo
    dalekie od równowagi.

    > Zobaczysz w przyszlym roku :-)
    > Tego sie nie da okreslic z gory,

    To żart był... taka ironia.

    > Wladza tez to czuje i jakos nie chca podniesc minimalnej placy
    > drastycznie. Widac wiedza/czuja, ze sie nie da.

    Pielęgniarki mają w dupie, co czuje rząd.

    Młodzi ludzie domagający się godnej płacy za swoją pracę też mają w
    dupie co czuje rząd. Tak samo jak mają w dupie, co czują pracodawcy.
    Dlatego nie mają żadnych skrupułów żeby spierdalać z tego kraju jak
    tylko nadarzy się okazja. Z pielęgniarkami na czele.

    Gdyby pracodawcy godnie płacili ludziom za pracę, to niepotrzebne byłyby
    żadne ustawowe minimalne wynagrodzenia.

    I to nie prawda, że władza nie chce podnieść minimalnej płacy. Każda
    władza o tym marzy - wzrost poparcia, wyższe daniny dla państwa, same
    zalety. Wiedzą, że się da. Ale związki władzy z kapitałem są duże
    większe, niż z plebsem.

    Pierwszy przykład z brzegu:
    https://oko.press/76-tys-hektarow-o-wartosci-nawet-3
    5-mld-zl-kosciol-wciaz-uwlaszcza-sie-na-panstwowych-
    gruntach-rolnych/

    Do czasu... aż plebs się nie wkurwi i nie zmieni władzy na inną.

    Dlatego robią to dookoła, poprzez jakieś pińcetplusy i inne protezy
    balansując na cienkiej linie. Zwiększyć obciążenia jednym biednym (2000
    EURO to przecież tylko bogaci u nas zarabiają) i dać jeszcze bardziej
    biednym. Byle elektorat na następne wybory się zgadzał.
    A bogaci się śmieją, bo nie pamiętają, że ta cienka lina ma swoją
    wytrzymałość.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr