  • Data: 2010-02-19 08:20:00
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale może o tym pomyśleć ktoś, kto się zna i przenieść to na rozliczenia
    > miesięczne. Np. jaką widzisz przeszkodę we wpisaniu tych rzeczy do
    > książki? Czemu owe PA czy mieszkania czy samochody (a tak przypadkiem
    > nie płaci się za nie PCC, a nie PIT?) nie można rozliczać jak innych
    > przychodów?

    Co do innych spraw zaiste wiele już napisano, więc nie ma co dodawać.
    Taki szczegół że odliczenia stawałyby się podstawą do strat (czego
    nie ma i chyba nie było) jest poza konkursem, acz wątpię by MF
    wpadł w zachwyt ;)

    Ale tak mi wyszło... Tristan, czy nastąpiła rewolucja i znienacka
    stałeś się orędownikiem podatku liniowego?

    Bo temu, że rozliczania wszystkiego razem plus "ciągłość" rozliczania
    w sposób oczywisty stoi w sprzeczności z każdym innym rozwiązaniem,
    niż potęga 0 lub 1 w wykładniku podstawy opodatkowania (podatek
    pogłówny lub podatek liniowy) chyba jest dość oczywiste - każda
    inna wartość prowadzi do absurdów.

    pzdr, Gotfryd