  • Data: 2010-02-19 07:37:45
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-19, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No i? Ponawiam pytanie:
    > Co szkodzi, żeby było:
    >
    > Koszty koniec 2009: 1000zł
    > Koszty początek 2010: 1000zł.
    > Koniec. Więcej zmian nie stwierdzono.
    >
    > Zamiast
    > Koszty koniec 2009: 1000zł, o kurwa przepadło.
    > Koszty początek 2010: 0zł.

    Co przepadło? Przecież je rozliczysz w kwietniu 2010
    i jak wyjdzie strata, to sobie możesz jej część wliczyć
    w rok bieżący. W czym problem?

    Może przepadł Ci *limit* jaki Ci przysługiwał w 2009,
    a nie jakieś 'koszty'?

    Jak Ci koszty przepadają, to w VAT masz tak samo - jak
    w ciągu 3 okresów rozliczeniowych (3 miesiące u Ciebie)
    nie rozliczysz, to przepadło (nie ujmuję machinacji
    z duplikatem, bo to wtedy osobny papier).

    > A czymże one są, jak nie zamotaną wersją kosztów? Czym logicznie ,,ulga
    > na internet'' się różni od kosztu za internet w siedzibie przedsiębiorcy?

    A tymże, że jest uprawnieniem które przysługuje często niezależnie
    od ponoszonych wydatków (np. ulga na dziecko).

    > No. Może. Bo tak zakłada system przed reformą. System po reformie
    > Tristana już tego nie przewiduje.

    Czego nie przewiduje? Opodatkowania podatkiem dochodowym? :)

    > No więc właśnie. Czytaj ze zrozumieniem: Tkwisz w sztywnych założenia
    > systemu przed reformą i krytykujesz reformę podając założenia sprzed tejże.

    Ty *nie* podałeś założeń, od tego zacznijmy.
    Nie możesz w trakcie dyskusji dokładać swojego założenia. Jedyne co
    do tej pory ustaliłeś, to że chcesz by system był CIĄGŁY. Nic więcej,
    nic mniej - przepis który zacytowałem ma się nijak do tego - on tylko
    nakłada obowiązek rozliczenia sprzedaży.

    > Wiem, nie o to mi chodziło :( Znów uderza mój brak talentu do klarownego
    > wyrażania myśli :(

    To o co Ci chodziło? Pytałeś dlaczego od sprzedaży samochodu można zapłacić
    podatek dochodowy, to Ci zacytowałem przepis.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl