  • Data: 2010-02-18 23:14:06
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-02-18, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Może zostać roczny, ale ciągły, jak VAT.

    VAT też jest rozdzielony (na miesiące). Są tylko inne zasady przenoszenia
    kosztów. I tyle.

    > Nie. Wolę mieć prosty system. Bez skomplikowania.
    >
    > dochody:
    > 1.
    > 2.
    > 3.
    > Suma:
    >
    > koszty:
    > 1.
    > 2.
    > 3.
    > Suma:

    Nie, bo PIT to nie tylko koszty, ale i zwolnienia/odliczenia/ulgi itp.

    > Koszty koniec 2009: 1000zł
    > Koszty początek 2010: 1000zł.
    > Koniec. Więcej zmian nie stwierdzono.

    Ale VAT to tylko jedna kategoria. Naliczone vs. należne.
    Przy PIT jest jednak trochę odliczeń, mieszania z ubezpieczeniami,
    zwolnieniami itp. Ustalono rok księgowy i tyle.

    I nie pisz proszę o "starym systemie". Wszystkie kraje ten system stosują,
    a to właśnie VAT uchodzi za ten mniej przyjazny podatek.

    > Bo ktoś może rozliczać się prosto i nieskomplikowanie?

    KPiR jest prosty i nieskomplikowany dla Ciebie?

    > A po co ma zaistnieć?

    Nie *ma*, a *może*. Czytaj prosze ze zrozumieniem.
    Wystarczy nie spełnić warunków do zwolnienia.

    Chcesz konkretów i merytoryki? Proszę:

    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:

    ----
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    a) nieruchomości lub ich części oraz udziału w nieruchomości,
    b) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub użytkowego oraz

    prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej,
    c) prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    d) innych rzeczy,

    jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności gospodarczej
    i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia nieruchomości i praw majątkowych
    określonych w lit. a)-c) - przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku
    kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie, a innych
    rzeczy - przed upływem pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym
    nastąpiło nabycie; w przypadku zamiany okresy te odnoszą się do każdej
    z osób dokonującej zamiany,
    ----

    Samochód podpada pod "d)".

    --