  • Data: 2015-11-02 11:29:12
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości
    >Dla mnie założenie Korwina jest takie, że mamy zmniejszać daniny a
    >nie przesuwać z jednej nazwy na drugą i pod tym płaszczykiem
    >zwiększać. Tak przynajmniej rozumiem ideę korwinowców. Ż

    Warto by sprawdzic.
    W pewnym momencie stwierdzil "mniej podatkow". Nie mniejsze, ale
    mniej, co do ilosci rodzajow.
    I prostsze.

    No ale tez jest ostatnim, ktory by chcial zwiekszac.

    Z tym zmniejszaniem liczby to sie nie calkiem zgadzam, bo od jednego
    latwiej uciec niz od pieciu.
    Ale tak co chwila podatek i kara za niezaplacenie, to tez niewlasciwie
    :-)

    >No rozważam czemu Korwin chce likwidować PIT a nie VAT, bo wg mnie
    >lepsza byłaby likwidacja VAT i pozostawienie PIT.

    >A tego to już nie wiem. Czyli VAT stanowi podstawę a reszta danin
    >jest zbędna?

    VAT stanowi bardzo powazna czesc. likwidujac go, bedziesz musial sporo
    podniesc inne lub wprowadzic nowe.

    Poza tym:
    -VAT podstawa UE, nie zlikwidujemy bez wypisania sie, lub wywrocenia
    podstaw UE *)
    -VAT promuje eksport. No, mozna by sie zastanowic czy taka promocja
    jest wlasciwa,

    *)- po ostatnich przekretach i "reverse charge" ... kto wie czy UE
    sama sobie nie wywroci :-)

    J.