  • Data: 2015-11-10 07:48:46
    Temat: Re: Korwin a PIT
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.11.2015 o 23:41, Gotfryd Smolik news pisze:
    > Ale "zmniejszanie" z kolei wcala nie oznacza ich likwidacji.

    wiesz, przy wartości dążącej do zera, granica dąży do likwidacji :)

    > To dwie ODRĘBME sprawy, tak że wypadałoby ustalić czy dyskutujemy
    > o pierwszej czy drugiej.

    No ja ogólnie zacząłem z założeniem, że mamy obywatelowi zmniejszyć. Ale
    teraz już rozumiem, że Korwin chciał nie tyle zmniejszyć obywatelowi
    obciążenie, co zwiększyć tylko inaczej nazwać. No to już faktycznie nie
    dyskutujemy o Korwinie tylko moim jego złym zrozumieniu.

    > Obawiam się, że to jest jednak za mały procent PKB (choć w kontekście
    > o którym mówisz powinno się to nazywać PPKB, ze słowem "pozorny"
    > z przodu :]), żeby zlikwidować dowolny z "dużych" podatków (PIT/CIT/VAT).

    Same pensje urzędasów pewnie nie wystarczą. Ale dodajmy do tego premie
    prezesów ZUSów i inne bezsensowne wydatki w kraju, nie tylko na pensje.
    Można zlikwidować tzw. darmową oświatę. To ogromne wydatki, a bezcelowe,
    bo bez motywacji uczniowie i tak się nie uczą, a motywacji nie da
    obowiązkowa szkoła napędzana nauczycielami z negatywnej selekcji (takimi
    jak np. ja, żeby nie było, że nie widzę belki w oku swoim).
    Można zlikwidować socjalgeld i wiele innych.

    > No to jak wyżej - kto pisał o *likwidacji* VAT?

    No jak go zlikwidujemy, to danina się zmniejszy dość drastycznie. Możemy
    negocjować czy likwidujemy czy zmniejszamy np. do 3%, ale ja nie chcę
    zmniejszać w jednym, a zwiększać w drugim.

    > Przypomnę ostatni kawałek cytatu: "tylko dlatego, że zlikwidujemy VAT?"
    > Tak, tylko dlatego - zabraknie "na wszystko".

    Pytanie czy na to wszystko musi wystarczyć. Bo Korwin chyba głosił
    wizję, że Państwo ma zapewnić podstawy a nie wszystko.

    > A np. PiS jest za :> (o ile dobrze zrozumiałem).
    > Z powodu "wymuszania" pewnego zysku z tytułu obrotu, samego
    > obrotu. Niemniej, IMVHO, byłby nielegalny w rozumieniu
    > dyrektyw UE (zabraniających poszerzania zakresu podatków
    > obrotowych).

    EU to akurat pierwsza do likwidacji jest.

    > Pic polega na tym, że nawet jak na tym stracisz 10000zł, to podatek
    > i tak masz zapłacić.
    > Zysk (dla państwa) taki, że z p. widzenia obrotowego nie opłaca
    > się niewykazywanie zysku.

    No ale to żadne ,,niewykazywanie zysku'', że kupię auto warte pół
    miliona, sprzedam następnego dnia i zarobię na tym 1000zł. Ostatnio
    sprzedawałem komputery za 50 tysięcy, a zysku na tym było właśnie około
    1000zł. Be żadnego oszukiwania. No tak wyszło. I nie widzę problemu,
    żebym miał na tym popłynąć na podatku. 1000zł za 3 dni roboty i tak było
    całkiem spoko.

    > Żeby Ci uświadomić, że kolejne rewolucyjne zmiany który proponujesz,
    > są równie kanciaste jak Twoje poprzednie stanowiska, a o kanty
    > zazwyczaj można się pokaleczyć.

    A nie lepiej dyskutować ad meritum zamiast ad personam?
    Tu i teraz omawiamy konkretny problem i zająłem wobec niego konkretne
    stanowisko. 10 lat temu mogłem na ten problem mieć inne spojrzenie (nie
    wiem, nie pamiętam, jak bardzo ci to pomoże, to szukaj w archiwach), ale
    nie widzę sensu w tym, bo jaki to ma związek z tu i teraz?

    > Problemem jest pytanie, czy np. zmieniła się "waga" Twojego głosu
    > w wyborach :>

    ????

    > I tłumczenie, że w ten sposób jedynie większa część podatku "ucieknie"
    > z Polski przypomina rzucanie grochem i tak dalej ;)

    No to trzeba zmienić prawo, żeby nie uciekała.

    > Dobra, poczekam parę lat na wnioski, co mi tam.

    Tak się zachowujesz, jakby wszyscy wokoło mieli wszystko rozumieć i
    pojmować tak jak ty. Skoro uważasz inaczej, to to wyrażasz. Ale o tym
    sobie dyskutujemy. Nigdzie nie twierdzę, że jestem bezbłędny. Po to
    dyskutuję, żeby się wymienić poglądami. Wyszedłem z założenia, ze wg
    mnie lepsza byłaby likwidacja VAT i pozostawienie PIT. I tak zacząłem
    wątek. Wyjaśniłeś mi swoje stanowisko i OK. Nie twierdzę, że jest błędne.

    > To zajrzyj do tego budżetu nim zabierzesz głos.

    Czy ja zabieram głos na mównicy sejmowej? Tak sobie rozważałem. Spoko,
    nie chcesz, to EOT i już.