  • Data: 2005-12-19 10:27:47
    Temat: Re: Jak sie wlasciwie nazywa moja firma
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "vertret"
    > Użytkownik "Alec"
    >
    > Taka jak masz napisane w dowodzie osobistym + słowo, które zgłosiłeś
    > (jeżeli
    > zgłosiłeś) przy rejestracji DG.
    -----------------------------------
    Dodatkowo cytat z kodeksu :
    Art. 431. Przedsiębiorcą jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
    organizacyjna, o której mowa w art. 331 § 1, prowadząca we własnym imieniu
    działalność gospodarczą lub zawodową.

    Art. 432. § 1. Przedsiębiorca działa pod firmą.

    § 2. Firmę ujawnia się we właściwym rejestrze, chyba że przepisy odrębne
    stanowią inaczej.

    Art. 433. § 1. Firma przedsiębiorcy powinna się odróżniać dostatecznie od
    firm innych przedsiębiorców prowadzących działalność na tym samym rynku.

    § 2. Firma nie może wprowadzać w błąd, w szczególności co do osoby
    przedsiębiorcy, przedmiotu działalności przedsiębiorcy, miejsca
    działalności, źródeł zaopatrzenia.

    Art. 434. Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych określeń
    dowolnie obranych.