  • Data: 2005-12-19 15:18:32
    Temat: Re: Jak sie wlasciwie nazywa moja firma
    Od: "KOMTUR" <k...@m...jest.obok.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A ja zaprostestuję w sprawie językowej: firma to właśnie *nazwa
    > działalności* !!
    >
    > ...i to jest *firma* :)
    > Firma się nie "nazywa". Firmą *jest*... (owa nazwa).

    Nie do konca.

    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=15009
    dla nieklikalnych:

    firma
    firma ż IV, CMs. ~mie; lm D. firm
    1. <przedsiębiorstwo handlowe lub przemysłowe>
    Dobra, solidna, stara, zasłużona, znana firma.
    Firma wydawnicza, kupiecka.
    Założyć firmę.

    2. <zarejestrowana urzędowa nazwa, pod którą osoba fizyczna lub prawna
    prowadzi przedsiębiorstwo>
    Prowadzić handel pod czyjąś firmą.

    przen. <czyjeś nazwisko reprezentujące coś; ustalona reputacja, czyjaś
    dobra sława>
    Mieć, wyrobić sobie dobrą firmę.

    --

    | www.stockphoto.komal.pl - Bank zdjęć royalty free |