  • Data: 2005-12-19 19:18:34
    Temat: Re: Jak sie wlasciwie nazywa moja firma
    Od: maho <m...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    [ciach]

    > OK. Pomijając szczegół że my tu o aspektach prawnych (i sam prof.
    > Miodek plus reszta Rady j.p. oraz prawnicy cywiliści razem wzięci
    > nic nie poradzą np. na to "sprzedaż usług" funkcjonuje jako prawnie
    > obowiązujący termin w zakresie VAT) to... nie widzę sprzeczności.
    [ciach]

    > Chciałbym podkreślić przeciw czemu protestuję: przeciw pisaniu
    > i mówieniu "nazwa firmy".
    > Bo to bez sensu. Tak jak "czas północy" czy "adres miejsca".
    > Firma, adres i północ określają jakąś wartość właściwości - odpowienio
    > nazwy, miejsca i czasu.

    Wg. zacytowanej definicji, firma to przedsiębiorstwo. Więc nazwa firmy,
    to nazwa przedsiębiorstwa. A nazwa firmy jest firmą wg. drugiej
    definicji (niezacytowanej tutaj).

    Pomijając już zupełnie fakt że "czas północy" i "adres miejsca" mają
    swój sens. Bo miejsce, to miejsce. Jakiś punkt na płaszczyźnie. Można go
    wyrazić poprzez adres, współrzędne geograficzne, lub ilość kroków od
    jakiegoś charakterystycznego punktu. Tak samo z czasem i północą.

    pozdrav

    maHo