    From: "TEMPVS" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Co o tym myślicie? Bardzo proszę o opinie.
    Date: Thu, 2 Sep 2004 00:37:58 +0200
    Sender: e...@o...pl@83.168.114.10
    <cgs9fj$8vb$1@news.onet.pl> <cgv828$1pr$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <cgvb22$sd9$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch093o$reu$1@news.onet.pl>
    <P...@A...portezjan.zabrze.pl>
    <ch1spn$g0h$2@news.onet.pl>
    <s...@p...warszawa.sdi.tpnet.pl>
    <ch284q$g8e$1@news.onet.pl> <ch3trp$31gd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch44dh$6sn$1@news.onet.pl> <ch55lo$qhd$1@news2.ipartners.pl>
    <ch57pc$lea$1@news.onet.pl> <ch5gdl$1008$1@news2.ipartners.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ch5gdl$1008$1@news2.ipartners.pl...

    > 40%
    >
    > godzić ? a jakie ma wyjście, żeby te pieniądze u niego zostały ? przeciez
    > jest przymus !

    np przeciez, moze wyplacic wyzsze pensje pracownikom, ale nie jednak oplaca
    mu sie zostawic 60% nadwyzki sobie... a 40% oddac...

    > progresja jest zaprzeczeniem prostoty podatku. Poza tym naprawdę nie ma
    dla
    > niej

    nie ma w tym nic trudnego, jesli zrezygnowac z odliczen od dochodu, odliczen
    od podatku ulg, etc..
    poza tym juz sama kwota wolna wprowadza progresje, a mf zdaje sie planuje
    wprowadzic degresywna kwote wolna...
    poza tym efektywna stopa podatkowa - przed skorzystaniez w odliczen etc...
    osob z III progu podatkowego wyunoki 27%....
    nalezy zauwazyc ze 83% podatkinow z II i III progu stosuje odliczenia (gdy w
    I progu tylko 45%)

    przecietny podatnik z I progu odlicza sobie od dochodu 1,8% wielkosci
    swojego dochodu, gdy tymczasem ten z III progu - 4,2%...
    czy to jest pro - czy degresywne? czyba degresywne co?

    > Zapewniam, że są tacy którym można by zabrać 80% a i tak zostało by im
    > dużo więcej niż tym "biednym". No i zwiększyły by się wpływy do budżetu
    > (koronny Twój argument).

    nie chodzi o wieksze wplywy, a o skutki obnizenia podatkow bogatym a
    podwyzszenia biednym i o wnioski plynace z analizy marginalnej

    > wiecej
    >
    > No właśnie na tym polu poszło Ci najgorzej z argumentacją.

    bo i nie jetem bogaty, nie bede wiecej wymyslac, czego to wiecej niszczy i
    eksploatuje bogaty
    faktem jest, ze 10 mln podat=nikow sie wspolnie rozlicza, a dzieci z tego
    powodu nie ma...

    --
    TEMPVS