  • Data: 2009-10-28 18:53:20
    Temat: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Od: Rafał K. <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    O ile dobrze mi wiadomo to nie ma obowiązku by sprzedawca (niezależnie
    czy jest z Polski, z innego kraju UE, czy spoza UE) i nabywca
    wystawiali na fakturze pieczątkę i podpis:
    http://tinyurl.com/yzc5h3c
    http://tinyurl.com/yz4e6ts

    Tymczasem byłem dzisiaj w Urzędzie Pracy rozliczyć się z dotacji i
    Urzędniczka stanowczo stwierdziła, że na fakturach muszą być
    koniecznie pieczątki. Wszystkie faktury które posiadam mają pieczątki,
    oprócz dwóch:
    - za serwer WWW zakupiony w Polsce (rozmawiałem już ze sprzedawcą tego
    serwera i On również zapewniał mnie, że nie ma żadnego obowiązku
    wystawiania pieczątki i podpisu na fakturach, dlatego ich nie
    wystawił)
    - za program komputerowy w wersji elektronicznej zakupiony z USA

    Co mógłbym teraz zrobić, żeby bronić swoich praw? Najpierw powołam się
    chyba na art. 226 dyrektywy 2006/112/UE zabraniający państwom
    członkowskim wprowadzania wymogu umieszczania pieczątki na fakturze
    oraz art. 229 dyrektywy 2006/112/UE zabraniający państwom członkowskim
    wprowadzania wymogu podpisywania faktur. Gdy to nie pomoże, poproszę o
    wskazanie przepisu który obliguje sprzedawcę do wystawienia pieczątki
    i podpisu na fakturze. W ostateczności pójdę do Kierownika tego Urzędu
    Pracy lub skieruje sprawę do sądu. No bo co mogę więcej zrobić?

    Najpierw chciałbym jednak zapytać Was, bo może rzeczywiście w
    niektórych sytuacjach trzeba mieć tą pieczątkę i podpis na fakturze?

    Pozdrawiam.
    http://megalotto.pl - Wyniki lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat