  • Data: 2009-10-29 10:40:19
    Temat: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > A przez to zmniejsza prawdopodobieństwo fałszerstwa.

    Pieczątkę może sobie zrobić każdym, dowolną, pieczątka niczego nie dowodzi.
    Podpis to często bazgroł nieczytelny.
    A jak z myślą o wyparciu się faktury podpiszę ją inaczej niż zwykle?
    Lewa ręką? Poproszę kogoś żeby podpisał się za mnie?
    I co zrobisz? Grafologa będziesz wynajmował? Przebadasz pismo wszystkich
    moich pracowników, krewnych i znajomych?

    Jak ktoś chce sfałszować fakturę to ją sfałszuje, pieczątka i podpis
    niczego nie poprawiają.

    W wracając od tematu - nie ma obowiązku podpisywania i pieczętowania
    faktur. Ba, przepisu unijne nie pozwalają państwom członkowskim nawet
    takiego obowiązku nałożyć.
    Uzyskanie popisanej i opieczętowanej faktury z innego kraju Unii na ogół
    graniczy z niemożliwością.

    Faktura bez pieczątki i podpisu wystawcy to poprawna, ważna faktura.

    Swoją drogą pieczątkę można sobie na obcej fakturze nadrukować, jako
    podpis maznąć jakiegoś gryzdoła. I co, od razu pani w rzędzie lepiej sie
    poczuje?

    Nie dajmy się terroryzować biurokratom. Każdy potulny interesant tylko
    ich rozzuchwala.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813