  • Data: 2009-10-29 11:29:37
    Temat: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    s...@a...pl pisze:

    > Z tym się całkowicie zgadzam. Ale postawienie pieczątki i podpisanie nie
    > zmniejsza jednak pradopodobieństwa fałszerstwa. Pozwala jedynie łatwiej
    > ustalić, kto ewentualnego fałszerstwa dokonał.

    Co właśnie zmniejsza. Bo pacjent przynosi do urzędu dokument i jak se go
    sam wygenerował, to ma większą śmiałość bez podpisu i bez pieczątki.
    Pieczątkę musi gdzieś wykonać, ona jest unikalna i niepowtarzalna. Musi
    sfałszować podpis sam albo znaleźć fałszerza... Wszystko to zwiększa
    prawdopodobieństwo wpadki i zmniejsza prawdopodobieństwo, że ktoś się na
    to zdecyduje.

    Z tego samego też powodu wystawca faktury będzie mniej chętny do
    kombinowania, jak to Liwiusz zauważył.

    > Też się zgadzam :) Co nie zmienia faktu, że są to ewentualne przyszłe
    > korzyści. Sam fakt postawienia pieczątki i złożenia podpisu nie
    > powoduje, że dokument ma "wyższą" rangę.

    No właśnie powoduje. Właśnie dlatego, że niesie te bonusy przyszłościowe.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek