  • Data: 2009-10-29 13:02:23
    Temat: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (29.10.2009 12:47), Maddy wrote:

    > O ile mniej? Piszesz jakby problem fałszowanych faktur był jakimś
    > wielkim dramatem w naszej gospodarce.

    Wybacz, ale wkładasz mi w moje usta coś czego nie powiedziałem.

    Nie twierdzę że byłoby to znacząco mniej. Po prostu mniej, przynajmniej
    o jedną sztukę - znam jeden przypadek kiedy osoba która wystawiła lewą
    fakturę by tego nie zrobiła jakby musiała podpisać.

    > W ciągu 8 lat prowadzenia biura nie spotkałam sie ze sfałszowana
    > fakturą. [...]
    >
    > Jeżeli dobrze uważam, prawdą jest więc że zmniejsza to
    >
    > Które jest i tak nikłe.

    Nigdy nie twierdziłem że jest wielkie (aczkolwiek skoro zauważalne
    przeze mnie, to niezerowe).

    > Fałszywe faktury - w znaczeniu faktury których wypiera się wystawca (bez
    > względu na stan faktyczny) to jakiś ułamek promila w setkach tysięcy
    > faktur które co dzień wprowadzane są do obiegu.
    >
    > Osobna kategoria to faktury od nieistniejących podmiotów. Tutaj już
    > zupełnie nie widzę jak pieczątka i podpis miałyby cokolwiek
    > "uprawomocnić". Jak firma jest fałszywa to co za sprawa dorobić jej
    > fałszywa pieczątkę i popis nieistniejącej osoby?

    To jest właśnie przypadek który znam :).

    > Właśnie dla takich jak Ty tego rodzaju przekręty robi się przy użyciu
    > pieczątki i podpisu - bo to cię uspokaja, daje ci fałszywe poczucie
    > bezpieczeństwa a także wzbudza większe zaufanie u wszelkiej maści
    > biurokratów.
    > Bez urazy, ale przywiązanie do pieczątki i gryzmoła może Cię kiedyś zgubić.

    Ej, no ale z czego wywnioskowałaś że jestem przywiązany do pieczątki i
    gryzmoła?

    p. m.