  • Data: 2009-10-29 08:19:18
    Temat: Re: Konieczność pieczątki i podpisu na fakturze
    Od: <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale to prawda. Mając fakturę bez niczego, trudno jest wykazać, że została,
    > lub nie została wystawiona przez daną osobę. Mając podpis, możemy udowodnić,
    > że ktoś ją wystawił i często dojść do tego kto to jest.

    Z tym się całkowicie zgadzam. Ale postawienie pieczątki i podpisanie nie
    zmniejsza jednak pradopodobieństwa fałszerstwa. Pozwala jedynie łatwiej ustalić,
    kto ewentualnego fałszerstwa dokonał.

    > Poza tym w sytuacjach oczywistych (dostałem fakturę od właściciela firmy) w
    > przypadku podpisu nie może on iść w zaparte i twierdzić, że nic nie wystawiał.
    > W przypadku braku podpisu jest to bardzo proste (i nie chodzi tylko o
    > ewidentne oszustwo, ale również np. o "zapomnienie" jej zaksięgowania u
    > sprzedawcy).

    Też się zgadzam :) Co nie zmienia faktu, że są to ewentualne przyszłe korzyści.
    Sam fakt postawienia pieczątki i złożenia podpisu nie powoduje, że dokument ma
    "wyższą" rangę.