    From: "GrP" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Środek trwały - uszkodzenie (nieodwracalne)
    Date: Sat, 28 Aug 2004 16:10:33 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pa140.jarocin.sdi.tpnet.pl

    Mam pytanie odnośnie środków trwałych, a nie bardzo się na ich likwidacji
    znam.
    Mam niewielką tokarkę amortyzowaną przez 1,5roku, zakupioną jako nową.
    Uległa uszkodzeniu, którego nie opłaca się naprawiać. Jako że jej nie
    używam, bo już do tego się nie nadaje, muszę ją zlikwidować jako środek
    trwały. Była amortyzowana przez 1,5roku, w tym w pierwszym roku
    zamortyzowano 30% jej wartości (jako produkt nowy fabrycznie). Tokarka
    powinna być amortyzowana 7 lat.

    Czy teraz po jej likwidacji muszę oddać Vat odliczony w chwili jej zakupu?
    Czy oddaję sumę dotychczas zamortyzowanego podatku? Tokarka juz nie będzie
    urządzeniem w ewidencji mojej DG. Jakie przepisy i gdzie mówią o likwidacji
    środków trwałych i o likwidacji środków trwałych?
    Jakie operacje księgowe muszę wykonać w celu usunięcia uszkodzonego i nie do
    końca zamortyzowanego środka trwałego?
    ______
    GrP