  • Data: 2004-09-02 14:37:19
    Temat: GP - było: Środek trwały - uszkodzenie (nieodwracalne)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Podobnoż nie wypada odpowiadać samemu sobie, ale sądownictwo
    zna pojęcie "ujawnienia nowych dowodów" czy jakoś tak :)
    To dopiszę:

    On Thu, 2 Sep 2004, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Wed, 1 Sep 2004, adi wrote:
    [...]
    >+ >+ Rozliczyć może, ale zaliczyc do KUP juz trudniej. Przypuscmy ze kupuje maszyne,

    >+ >+ ktora wytwarza dla mnie wyroby tylko przez miesiac, w nastepnych stoi
    >+ >+ nieuzywana. Raczej trudno bedzie zaliczyc amortyzacje z kolejnych m-cy/lat do
    >+ >+ KUP.
    >+
    >+ No i jest to problem: jeśli *będzie* używana albo "się zepsuła" (do tego
    >+ piłem) taka logika doprowadzi do nieuznania faktycznego KUP za KUP.

    Tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmac_040902/f
    irmac_a_3.html
    jest odpowiedź MF, aczkolwiek nie jest to odpowiedź na pytanie
    "wprost z tematu" - odnosi się do podobnego elementu.
    MF wyjaśnia brak związku :) amortyzacji podatkowej z osiąganiem
    w danych okresie przychodów "z używania ST" - odrębnie niż dla celów
    amortyzacji rachunkowej !
    Zacytuję puentę:
    ++++
    Bez znaczenia dla ustalenia terminu rozpoczęcia i okresu dokonywania
    odpisów amortyzacyjnych (naliczania kosztów z tytułu œrodków trwałych oraz
    wartoœci niematerialnych i prawnych) jest okolicznoœć osišgania przychodów
    z działalnoœci z tytułu sprzedaży produktów.
    ----

    Dla kawałka który zostawiłem z cytatu adi(ego ?) wychodzi mi iż:
    - uznajemy że "zaprzestaliśmy produkcji danego rodzaju" - wtedy
    amortyzacja NIE leci (a więc potencjalny przyszły KUP *nie*
    "ulega stracie)
    ...albo...
    - uznajemy że NIE "zaprzestaliśmy produkcji danego rodzaju" - no
    i w myśl stanowiska MF (IHMO zgodnym z upomnieniem udzielanym
    mi przez grupowiczów raz czasu :)) - amortyzacja dla celów
    "rozliczania kosztów z tytuły" sobie leci :)

    BTW: pamiętam o tej kontroli... nie stresuj się innymi rzeczami :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)