  • Data: 2004-09-01 05:37:55
    Temat: Re: Środek trwały - uszkodzenie (nieodwracalne)
    Od: "adi" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Tue, 31 Aug 2004, adi wrote:
    > [...]

    > Dla mnie rozumienie mechanizmu z "zaliczeniem w KUP" było proste:
    > ustawodawca 'jakoś' limituje pakowanie środków w ciągły rozwój
    > przedsiębiorstwa, też coś z tego chce mieć :)
    > No i zapodaje jakiś "średni limit".
    > Jeśli ST służy dłużej - no to wszystkim na zdrowie, po okresie
    > amortyzacji (zakup cały w KUP) jest przychód z którego korzysta
    > i podatnik i Skarb. W momencie likwidacji wszyscy są zadowoleni:
    > podatnik zaliczył cały przychód i cały koszt, od dochodu Skarb
    > dostał należny podatek.
> [...]

    Rozliczyć może, ale zaliczyc do KUP juz trudniej. Przypuscmy ze kupuje maszyne,
    ktora wytwarza dla mnie wyroby tylko przez miesiac, w nastepnych stoi
    nieuzywana. Raczej trudno bedzie zaliczyc amortyzacje z kolejnych m-cy/lat do
    KUP.
    BTW od wczoraj mam kontrole z US, "przewidywany termin konca kontroli
    29.10.004"....
    adi