  • Data: 2004-10-15 17:59:57
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > >+ A gdyby napisał NIC, to byłoby, że części składowe jako osobne
    >+ > >+ środki trwałe trzeba (a przynajmniej byłaby uzasadniona wątpliwość;)).
    >+ >
    >+ > Sprzeciw :) !
    >+ > Pozwolenie na nieuznawanie za ST czegoś co ma wartość <3,5 kzł
    >+ > jest w innym punkcie.
    >+ >
    >+ Już się poprawiam :) "części składowe warte powyżej 3,5 kzł".

    ...no przecież łapałyby się na "wydatki przekraczające 3,5 kzł".
    Części składowe NIE SĄ ST, niezależnie ile by nie kosztowały !
    No to JEŚLi nie byłoby tego DODATKOWEGO zapisu o "cenie
    jednostkowej poniżej 3,5 kzł" wystarczyłby ISTNIEJĄCY zapis
    ogólny ze zdania drugiego !

    >+ > A to że "częsci" NIE SĄ ST jest tak w ogóle na samym początku
    >+ > stosownego artykułu ;) - wyrażasz wątpliwości ?? :)
    >+ >
    >+ Masz na myśli art.22a.1? Wyrażam :)

    Powtórz.
    Powoli i wyraźnie wyjaśnij czy dobrze zrozumiałem:
    "uważasz że wał korbowy do większego silnika wart 4000 zł
    jest środkiem trwałym".
    Jak to powtórzysz to ja się wyprowadzę z dyskusji - nie
    będę miał dalszych pytań....

    >+ > Jakby ustawodawca *nic nie napisał*, to znaczy - *pominął*
    >+ > uwagę o "częściach droższych niż 3500 zł" to stosowałaby się
    >+ > do nich zasada ogólna: koszty w ciągu roku *łącznie* przekraczają
    >+ > 3500 zł -> podwyższenie.
    >+ >
    >+ W mojej kolejce - osobny ŚT :)

    Nie rozumiem.
    Jaki "osobny ST" ???

    >+ > Podatnik nabywa w styczniu 2 częsci "ulepszeniowe" warte po 1600 zł.
    >+ > Co musi zrobić ? Ano wpisuje w KUP i do EW.
    >+ > Tenże podatnik kupuje w listopadzie (a co :)) część za 1200 zł.
    >+ > Przekracza 3500 zł "ulepszenia".
    >+ > No i co zrobić z "papierami" ?
    >+ > Wykreślać z KUP ? Korygować ?
    >+ Korygować. Jak się nabroiło z planowaniem podatkowym...

    IMHO ów przepis szczególny pozwala tego uniknąć.
    Ale TYLKO przy wydatkach na "części".

    >+ > I z EW też wykreślać (no bo NARAZ w EW i EST być
    >+ > nie powinny, prawdaż ?) ?
    >+ > :)
    >+ Ano wykreślać. Takie życie.

    Argumentację przyjąłem bo jest logiczna: JEŚLI należałoby
    "dodawać wartości części" to TRZEBABY korygować.
    Tyle że we własnym przekonaniu NIE dało się obalić argumentacji
    Bogusia. I muszę bronić tezy że jednak NIE trzeba - ani "sumować
    wartości częsci" ani w związku z tym korygować EW.

    >+ > Jak uważasz że "czytelność" polega na wyciąganiu sprzecznych wniosków
    >+ > przez tych co go przeczytali... ;>
    >+ >
    >+ Jak tylko jedni szukają dziury, to i wnioski sprzeczne :)

    Moment, moment.
    Na razie TY i *tylko ty* stawiasz wniosek sprzeczny z moim:
    wnioski zgodne z tym co piszę wydębiłem od Bogusia (a chyba
    i innych) dość dawno temu. Metodą którą teraz ty stosujesz ;)
    Google wie ;) !
    Oczywiście "prawidłowa" interpretacja przepisów wynika jak
    najbardziej z głosowania - tyle że nie na grupie. Głosują
    sędziowie "w składzie trzech" lub więcej ;)

    Tak że... "każdy na własną odpowiedzialność"... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)