  • Data: 2004-10-21 20:18:38
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    [...UWAGA: rozważania TWORRETYCZNE, to nie jest AKTUALNY
    tekst przepisu :)...]

    >+ ";)Jeżeli środki trwałe uległy ulepszeniu (...), wartość początkową
    >+ (...) powiększa się o sumę wydatków na ich ulepszenie, w tym także o
    >+ wydatki na nabycie części składowych lub peryferyjnych, których
    >+ jednostkowa cena nabycia przekracza 1000 zł. Środki trwałe uważa się za
    >+ ulepszone, gdy suma wydatków poniesionych (...) w danym roku podatkowym
    >+ przekracza 5000 zł (...)";)
    >+ Naprawdę Twoim zdaniem powyższe oznaczałoby, że zakup części o cenie
    >+ jednostkowej większej niż 1000 zł jest podwyższeniem WP?

    Skoro jest w treści "powiększa się" a nie ma "z zastrzeżeniem"
    to CO NAJMNIEJ trzeba się zastanowić co miałoby wykluczać taką
    interpretację.
    Aczkolwiek to byłby źle (niejasno zapisany) tekst :(
    Wróć: to JEST źle zapisany tekst... (z zastrzeżeniem iż średnio
    biorąc ustawa o dochodowym jest i tak o rząd wielkości lepsza niż
    ustawa o VAT).
    No i... wybrałem najsłabszy punkt do zmiany :[
    Muszę przyznać że co najmniej TEN pogląd uznaję za sporny, poddaję,
    ale... z tak zapisanego tekstu chyba jaśniej widać słuszność
    poglądu o który idzie "właściwy" spór :)
    Jeśli kwoty są *równe* to na wsparcie "nieliczenia do sumy"
    jest dodatkowo ratio legis (zasada racjonalnego ustawodawcy:
    skoro wartość części NIE miałaby znaczenia powstaje pytanie
    po co ustawodawca zapisał tę kwotę dwa razy - zakładając że
    wie co robi (a "ratio legis" oznacza że to jest PEWNIK)
    a bez "limitu ceny częsci" wystarczyłoby zapisać raz.

    >+ > A weź ty... co ja od kilku postów piszę ?? :>
    >+ >
    >+ No to samo.Tylko inaczej jakoś :)

    Acha. No to żeby nudne nie było ;)

    >+ > >+ ...to jednorazowe amortyzowanie jednej po 4 kzł może być możliwe.
    >+ >
    >+ > No właśnie znowu potrzebna jest logika wyższa rozstrzygania
    >+ > sprzeczności...
    >+ >
    >+ To ja jako Zwykły Użytkownik Prawa będę się od Niej trzymał jak najdalej
    >+ ;)

    ...dopóki sam się nie natkniesz i natniesz.
    A później napiszesz na grupę ;)

    >+ > >+ A jakieś wady amortyzowania jednorazowo?
    >+ >
    >+ > Osobiście nie znam :)
    >+ >
    >+ To ja się jeszcze zastanowię i poguglam. Oddać do użytkowania muszę w
    >+ październiku, koszt/amortyzację chyba wolę w listopadzie... A kasa ŚT
    >+ _jest_, w związku z czym rezygnując z amortyzowania musiałbym koszt ująć
    >+ w październiku - dobrze kombinuję?

    IMO tak :)
    O ile "normalnie" nie widać podstaw do opóźnionego wpisania wydatku
    w KUP, to przy listopadowym można zarzucić "celowość"...
    A tak "jest przepis" :) ("a człowiek się znajdzie" ;))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)