  • Data: 2004-10-19 08:52:08
    Temat: Re: wyposażenie + ulepszenie
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > Jest problem.
    > Polega na niejednolitości klasyfikacji, w tym orzecznictwa NSA.
    > Orzecznictwo to AFAIK częsciowo powołuje się na klasyfikację właśnie,
    > powiadając że "drukarka luzem" (NIE mogąca samodzielnie pracować
    > jako kopiarka czy inny taki typ) podłączana do jednego kompa
    > NIE JEST ST - mimo że przyczepa JEST głównie dlatego (jak rozumiem)
    > że w KRST jest pozycja "pryczepy" a nie ma pozycji "drukarki".
    >
    > Nie, nie pytaj mnie czym wg KRST jest drukarkoskanerfax.

    Nie będę. Zapytam, czym jest ta drukarka - bo chyba nie częścią
    komputera?

    > IMHO nadal mamy.
    > Jak chcesz wykorzystywać SAMODZIELNIE silnik ? W ustawie jest
    > mowa o "kompletności", czyli urządzenie nic więcej NIE może
    > potrzebować do pracy. A dopóki nie ma zastosowania - nie może
    > być KUP, ani wprost ani przez amortyzację....

    Widziałeś kiedyś młockarnię?

    > NIE MA zapisu uznającego "przedmioty" za ST !!

    Ale jest zapis, zgodnie z którym amortyzacji podlegają "inne przedmioty
    zwane środkami trwałymi" :)

    > ST są rzeczy "kompletne i zdatne do użytku" !! O interpretacji
    > "zdatności" przesądza praktyka sądowa :)
    > Zapis dotyczący "rzeczy" jest tylko dla EW :)

    OK. Wspomniany wyżej silnik jest kompletny i zdatny do użytku. Jako
    napęd do kilku różnych maszyn.

    [o goglach i Parkinsonie]
    > google potrafi "spleść" w jedną całość kilka tak samo
    > zatytułowanych wątków mimo że jest przerwa w ciągu message-id - o ile
    > dobrze zrozumiałem co masz na myśli :)

    To właśnie. Znaleźć potem w takiej kobyle właściwy kawałek...

    > A co do powołanego wątku... to tu:
    > http://tiny.pl/fwv
    > ...czyli:
    > http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&sa
    fe=off&th=931c9ecf6e2f8f4c&seekm=b3b93c%24pv3%241%40
    nemesis.news.tpi.pl#link11

    Dzięki. I wszystko jasne - jeśli zakup części nie jest "wydatkiem na
    ulepszenie", to moja konstrukcja leży w gruzach tak jak wcześniej Twoja
    (inna rzecz, że konsekwencje takiego podejścia nawet mi się podobają;)).
    Tylko pytanie: z czego wynika, że nie jest? I nie mów, że z zapisu o
    częściach >3,5 kzł, bo to będzie argumentacja kołowa.
    Na deser jest jeszcze post Agaty, a w nim: "Należy podkreślić, że
    wydatki na ulepszenie środka trwałego powiększają jego wartość
    początkową bez względu na ich wysokość."
    No to w końcu jak? Wydane w ciągu roku 500 zł na ulepszenie jest KUP i
    jednocześnie podwyższa WP???

    > "Ustawa wymaga żeby do końca życia ST stosować jednolite zasady
    > amoryzacji, TE SAME które przyjęto w momencie wprowadzania do EST".
    > Czy to prawda ?

    No, tak w niej napisano (UPDOF, nie wiem co jest w UPDOP). Z
    zastrzeżeniem ;)

    > No to łamigłowka:
    > Zakup kompa za 2500 zł
    > Przyjęto AMORTYZACJĘ JEDNORAZOWĄ.
    > Za rok do kompa dokupujemy (w tym samym miesiącu)
    > - skaner foto za 7500 zł
    > - drukarkę laser kolor za 4000 zł
    > - drukarkę foto kolor za 4000 zł
    >
    > Jakiej amortyzacji należy poddać wymieniony zakup ?

    Na mój łeb - jednorazowej. Przy założeniu, że te sprzęty to "części
    składowe" (chorym jak dla mnie).

    > Y... a o co chodziło ? ;)

    No kupiłem kasę. Za 1190 zł netto. Oddaję do użytkowania w październiku.
    I się zastanawiam, czy prosto w koszty, czy jednorazowo (znaczy chodzi o
    zady i walety). Wiem, że było, ale jeszcze nie znalazłem :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek