  • Data: 2004-01-24 10:34:33
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: "daanuta" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba mowimy o roznych sprawach.
    > Ten, ktory fakture wystawil VAT JUZ ZAPLACIL w kwocie 220zl.
    > Teraz "wypruwa sobie zyly" zeby go odzyskac DLA SIEBIE.
    > Jesli odzyska CALY VAT to podatek dla panstwa zaplaci od MNIEJSZEJ
    podstawy.
    > Przyblizylem?

    zapewne, mowimy o dwoch roznych sprawach
    u mnie w kraju (RP) podatnik nie ma prawa pobierac dla siebie podatku
    (upraszczajac)
    tylko panstwo uprawnione jest do poborow podatku
    a juz zupelnie niezrozumialym:
    > Jesli odzyska CALY VAT to podatek dla panstwa zaplaci od MNIEJSZEJ
    podstawy
    jesli cos oblozono 22% podatkiem, to zrozumiale ze wysokosc podatku zalezna
    od podstawy i nie jest to kwestia dowolnosci w naliczaniu

    a dla jasnosci
    w moich wywodach nie wnikam w mechanizmy naliczania podatku naleznego, gdyz
    jest on znany wszystkim ktorzy wiedza coz to takiego podatek vat
    jesli zwrocisz uwage na tytul watku, zrozumiesz ze chodzi mi o zgodnosc
    niektorych zasad funkcjonowania ustawy o podatku vat
    w jasny sposob wykazalam, ze na podatnika zrzucono ciezar egzekucji podatku
    naleznego panstwu
    jesli podatnik nie jest w stanie wyegzekwowac tegoz podatku od kontrahenta
    (zawartego w f-rze vat), sam z wlasnej kieszenie w imie prawa zmuszony jest
    zaplacic ten podatek
    wierzytelnosc kontrahenta staje sie jego wierzytelnoscia wobec panstwa
    podatek vat jest podatkiem od wartosci dodanej, wiec jesli podatnik zgodnie
    z obowiazujacym prawem naliczy tenze podatek, sam jednoczesnie staje w
    obowiazku aby go odprowadzic
    bez wzgledu na to czy samemu jest w stanie ten podatek sciagnac
    oswiecilam?

    pozdrawiam
    danuta