  • Data: 2004-01-24 21:55:23
    Temat: Re: niesciagalne wierzytelnosci a vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Jan 2004, daanuta wrote:
    [...]
    >+ > 5) świadczenia usług, o których mowa w ust. 1, bez pobrania należności,
    [...]
    >+ mozna sie zastanowic czy niesciagalna wierzytelnosc podpada pod jeden z
    >+ punktow ktorymi sie posluzyles
    [...]
    >+ 5) ...zapewne tez nie, jako ze ustawodawca stanowiac ten zapis mial w
    >+ zamysle nieodplatne swiadczenie uslug, a takim ono z zalozenia nie bylo

    Mylisz się, IMO i zdecydowanie :)
    Jak się interpretuje prawo SN pokazał już nieraz i zapisy w stylu
    "truizmem jest iż pierwszeństwo ma wykładnia językowa" mam gdzieś
    na HDD: pierwszeństwo ma to co ustawodawca ZAPISAŁ, a nie to sobie
    MYŚLAŁ.
    Dlatego ten punkt cytowałem.
    Liczy się fakt że usługa została wykonana a zapłaty nie było
    - VAT się należy i tyle.

    >+ 4. ...tutaj tez nie, jako ze zamyslem ustawodawcy bylo ovatowanie dokonanych
    >+ transakcji niezgodnych z prawem,

    To zacytowałem "na wszelki wypadek". Jakby ktoś podważać chciał
    fakt że umowa niewykonana (brak zapłaty) jest niezgodna z prawem :)

    [...]
    >+ fakt okreslenia wierzytelnosci niesciagalnej gdzie sie kwalifikuje?
    >+ ktory pragraf nakazuje naliczyc vat?

    J.w.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)